Маркування товарів з 2019 року: одяг, останні новини

Крім збільшення ПДВ, представників малого і великого бізнесу незабаром чекає ще одне нововведення. У 2019 буде вводитися система обов’язкового маркування товарів, яка зажадає від підприємців грошових і часових витрат. З чим це пов’язано, які товари увійдуть до переліку, терміни введення і інші останні новини розглянемо в даному матеріалі.

Магазини взуття та одягу

З якою метою впроваджується

28 квітня 2018 року вийшло Розпорядження Уряду РФ № 792-р. Воно стверджує список з 10 позицій — певні групи товарів, які стануть підлягати обов’язковому маркуванню з 2019 року. У пояснювальній записці говориться, що метою цього нововведення є зниження обороту контрафактної і контрабандної продукції. Завантажити текст Розпорядження Уряду можна тут.

Ініціатором виступив Мінпромторг Росії. Таким чином держава прагне вибудувати систему для відстеження всіх виробів, що потрапляють на російський ринок. Кінцева мета — створення єдиної інформаційної бази, в якій будуть міститися відомості про виробника, доставці, надходження товарів на оптові бази і в роздрібні магазини, аж до придбання. Планується, що це допоможе ФНС відстежувати нелегальний оборот продукції.

Які відомості містить маркування

Для розробки платформи і програмного забезпечення були залучені Мінпромторг і Ростех. Вони повинні розробити модель, яка буде забезпечувати ефективне функціонування системи з мінімальними витратами.

Маркування є штрих-код, що наноситься на тканинний або паперовий ярлик. Штрих-код зчитується спеціальним пристроєм або програмним додатком на смартфоні. Прочитавши його, покупець отримає повну інформацію про цей товар. Це буде єдина програмна мережа, що дозволяє ідентифікувати будь-який виріб.

За штрих-коду маркування в програмі мають бути відображені такі відомості:

  • країна виробник,
  • фірма-виробник,
  • імпортер,
  • дата виготовлення,
  • термін придатності,
  • властивості і складові продукту,
  • особливості експлуатації в кліматичних умовах.

маркування товарів

Перелік товарів: таблиця

Розпорядчий документ Уряду почне чинності 1 січня 2019 року, але для різних груп товарів передбачені різні терміни введення обов’язкового маркування. У Розпорядженні №791-Р перераховані наступні категорії:

Продукція терміни
Табачні вироби1.03.19
Білизна постільна та інші тканинні вироби для побутового використання (рушники, скатертини і т.д.)1.12.19
Одяг, в тому числі робоча і виготовлена ​​зі шкіри1.12.19
Верхній одяг чоловічий, жіночий і дитячий (пальто, куртки і т.д.)01.12.19
Блузи і сорочки жіночі з різних матеріалів01.12.19
Взуття (будь-яка)01.07.19
Фотокамери й фотоспалахи01.12.19
Шини і покришки01.12.19
Духи, туалетна вода01.12.19

Планується, що до 2024 року всі товари, які використовуються у торговельному обороті в РФ, будуть маркуватися і реєструватися в єдиній системі.

Завантажити розпорядження уряду від 28.04.2018 № 792 щодо маркування товарів в 2019 році.

З 1 квітня 2016 роки вже введене обов’язкове маркування хутряних виробів. Влітку 2018 року запущена аналогічна програма по систематизації дорогоцінних металів, каменів і ювелірних виробів. Запуск її є експериментальним, але участь обов’язково для всіх представників галузі. Таким чином Уряд хоче з’ясувати ефективність впровадження програми ідентифікації. Також з 2017 року діє добровільне маркування лікарських препаратів, яка стане обов’язковою з 2020 року.

Подібна програма (ЕГАИС) вже використовується для контролю за обігом алкоголю та деревини. Аналітики стверджують, що її впровадження значно скорочує обсяги нелегальних продажів: так, кількість незаконно продається горілки за 1 рік після введення ЕГАИС зменшилася на 13%.

продаж горілки

подальші перспективи

Розпорядження №791-Р було прийнято буквально напередодні відставки Уряду. Деякі аналітики стверджують, що прийняття цього акту було пролобійовано зацікавленими групами. Що дає обов’язкова систематизація продукції? Без сумніву, держава залишиться в плюсі, адже велика кількість товарів, що продаються вийдуть «з тіні» і заплатять податки.

Однак підприємці не раді вводиться правилам. Адже вони спричинять за собою додаткові витрати (обладнання та реєстрацію в системі) і трудовитрати (навчання співробітників). В результаті, за все понесені витрати заплатить покупець, адже бізнесмени включать їх у вартість товару. І хоча представники Мінпромторгу, який є ініціатором проекту, кажуть, що введення маркування чи не позначиться на вартості товару, керівники бізнес-асоціацій вважають інакше.

думка експертів

Впровадження даної програми сприймається експертами неоднозначно. Разбродін, керівник «Союзлегпрома», вважає, що введення ідентифікатора підстьобне вітчизняного виробника. Він зазначає, що з введенням маркування шуб частка російського ринку виросла на 13%. Це проісхошло тому, що кількість нелегально ввезеної продукції знизилося.

Саїда Сулейманова, фінансовий радник при Уряді, впевнена, що державна скарбниця поповниться, проте учасники торгівлі понесуть додаткові витрати, в результаті чого підвищаться ціни. Вона навіть радить заздалегідь купити товари, що не зіпсуються (взуття, одяг), оскільки ціни почнуть зростати ще до введення системи маркування.

Колташов, глава Центру економічних досліджень, стверджує, що представники малого бізнесу, як і раніше будуть ввозити контрафактну продукцію (ринки, кіоски і т.д.). Однак великі мережі, які раніше могли продавати партії підробок поряд з оригіналами, тепер будуть укладені в більш суворі рамки. При цьому експерт вважає, що процес систематизації складний і дорогий, і логічніше було б посилити контроль продукції, що ввозиться на митниці.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector