Чому повинна з’явитися станція Некрасівка на карті Москви? Відповідно до існуючої схемою столичного метрополітену новий зупинний пункт Некрасівка стане кінцевою станцією Кожуховського гілки. Виходи з неї будуть розташовані на перетині:
- вулиць Покровської та Різдвяної;
- проспекту Захисників Москви і вулиці Покровської.
Судячи з останніх новин, остаточна здача «Некрасовки» відбудеться на початку грудня 2019 року, а в кінці березня — початку квітня поїдуть перші поїзди, і будуть запущені перші пасажири.
Необхідність появи нового зупинкового пункту викликана бурхливим розвитком нового столичного мікрорайону, Люберецьких полів, що входить в однойменний зі станцією метро район столиці ЮВАО. Раніше ці землі належали до Московської області. Після введення в експлуатацію станції Некрасовки, відкриття якої переноситься на кінець 2018 року, люди, які проживають в забудовувати мікрорайоні, зможуть скоротити час у дорозі до центральних районів столиці на 25-30 хвилин. Це поліпшення транспортної доступності торкнеться близько 50-60 тисяч москвичів (в перспективі 100 тисяч людей). Поява зупинки знизить навантаження на наземні автомобільні артерії, які через складні транспортних розв’язок вже надмірно завантажені. Сівши на поїзд метро місцеві жителі зможуть дістатися до протилежної частини мегаполісу за годину-півтора.
Завдяки появі нової станції метрополітену тут отримає додатковий розвиток торгова, розважальна та соціальна інфраструктура (ТРЦ, магазини, автозаправки, кафе), з’являться парковки для особистого автотранспорту, велосипедів, дитячі ігрові та фізкультурні майданчики і т. Д.
Коли повинна запрацювати станція Некрасівка
Спочатку пуск об’єкта планувався на 2017 рік, до початку Чемпіонату світу з футболу, але світова економічна криза внесла свої корективи. Як діючої станції Некрасівка з’явиться лише в 2019 році на карті Москви. Через недостатність коштів, пріоритети розвитку транспортної схеми столиці були зміщені в бік більш значущих і важливих для неї будівництв.
У 2018 році був проведений тестовий запуск поїздів і прогін на станції, після чого були виявлені деякі фактори ризику та можливі небезпечні нюанси. У зв’язку з цим станція так і не була відкрита для перших пасажирів. Виходячи з останніх новин, Сергій Собянін оголосив про можливе відкриття «Некрасовки» в середині 2019 року, а заступник мера Марат Хуснуллін столиці назвав передбачувані місяці — березень-квітень.
Ще двома непрямими причинами зсуву пуску станції можна назвати загальний спад попиту на нерухомість і трохи запізніле початок робіт на майданчику. Реально тут вони були розпочаті в кінці 2012 року.
З початку реалізації проекту і по 2017 рік тут зроблено наступне:
- 2011 рік — розроблений і затверджений проект;
- 2012 рік — вироблено облаштування будмайданчика, змонтовано необхідне обладнання;
- 2013 рік — завершено створення котловану, забиті палі, залитий фундамент;
- 2014-2015 роки — розпочато і завершено проходка перегінних тунелів, вироблена за допомогою спеціалізованих механізованих пристроїв ( «Ольга» і «Світлана»);
- 2016 рік завершені всі гірничопрохідницькі та бурильні роботи, розпочато монтаж електричних мереж та обладнання, рейок, спорудження вестибюлів зупиночних пунктів;
- 2017 рік закінчуються оздоблювальні та пусконалагоджувальні роботи (освітлення, ескалатори, склепіння і стіни, колони);
- 2018 рік — був здійснений перший технічний запуск поїздів на станції (31 серпня);
- 2019 рік — проводяться пусконалагоджувальні роботи, останні заходи щодо коригування внутрішньої обробки, проектування транспортно-пересадочного вузла.
Технічний опис
Тип споруди колонний з невеликим заглибленням (22 метра) щодо поверхні землі. До станції підходить не два перегінних тунелю, а один діаметром 10 метрів. Дана технологія будівництва запозичена у іспанських метробудівців, вона дозволила значно заощадити кошти на спорудження нових ділянок Кожуховського лінії метрополітену. Для розвороту електропоїздів за станцією передбачені шестістрелочние тупики. Планова пропускна спроможність станції — 190 тисяч осіб на добу (проектом передбачена можливість її збільшення до 210 тисяч чоловік).
Ширина платформи острівного типу становить 10,7 метрів. Вестибюлі підземні, виходи з них ведуть в підземні переходи. З вестибюля №1 на платформу можна потрапити по сходовому відразу (висота підйому 3,6 метра), з вестибюля №2 по ескалатору (висота підйому 6,7 м). Для маломобільних груп населення передбачені пандуси та ліфти. Підлогове покриття платформи виготовлено з натурального граніту, колони з конгломерату, стеля являє собою підвісну металеву конструкцію. Переважаючі тони в колірній схемі інтер’єру фіолетовий, світло-сірий і чорний, передбачено яскраве життєрадісний освітлення.
Висока увагу приділено безпеці пасажирів. Для запобігання падінь людей з платформи на рейки на платформі монтуються розсувні двері (PSD) зі стійкого до механічних впливів прозорого скла. На станції Некрасівка їх відкриття буде здійснюватися одночасно з дверима електропоїзди. Очікування поїзда буде переноситися на пущеної в експлуатацію станції 2019 році легко завдяки комфортній обстановці, забезпеченої наявністю тут комфортабельних лавок, туалетів, підзарядок для мобільних пристроїв. Тут передбачені сучасні системи безпеки і відеоспостереження, буде опорний пункт поліції, каси, комутатори для зв’язку.
Для інформування пасажирів передбачені спеціальні пристрої, суміщені з лавками, будуть покажчики на прозорих щитах (як на інших станціях столичного метрополітену), на шляховий стіні розмістять підсвічуються схему маршруту Кожуховського лінії і розклад руху поїздів. У верхній частині PSD дверей (над розсувними елементами) також передбачені інформаційні світяться панелі.
дивіться відео про прикрасу станції Некрасівка люстрами: