У 2018 і 2019 роках розширення московської території тільки продовжиться. Уже розроблений і прийнятий в далекому 2013 році генеральний план, швидше за все, буде переглянута і доопрацювання. При цьому влада планує підійти до його актуалізації і з якісної точки зору, дозволивши існуючі проблеми: це завантаженість транспортних систем, недостатній розвиток інфраструктури в деяких місцях, відсутність озеленених просторів тощо. Так який же стане карта нових кордонів Москви, і чим це обернеться для городян?
Чому без агломерації не обійтися
Приєднання до головного міста країни більш дрібних районів і населених пунктів — необхідний захід. По-перше, це сприяє притоку капіталовкладень, а звідси — і розвитку Москви за рахунок розкриття економічного і соціального потенціалу прилеглих територій.
Крім того, трансформувати вже гранично заповнений мегаполіс, наприклад, будувати тут висотки або спальні житлові райони, тепер і невигідно, і незручно, і навіть не дуже поощряемо владою. У світлі того, що раніше в столиці було зведено безліч житлових комплексів, але без належної інфраструктури, уряд вирішив дотримуватися в цьому питанні принципову позицію. Надалі поряд з новобудовами обов’язково повинні розташовуватися лікарні, поліклініки, школи, дитячі садки та майданчики, в які необхідно вкладати самому забудовникові. Аналіз показує, що зводити все вищеперелічене в підмосковних зонах виявляється рентабельніше, тому що на попит активно впливає і чистота екології, і автономність районів, і ціна, яка в умовах кризи продовжує залишатися чи не ключовим чинником.
Там, де повним ходом йде масове комерційне будівництво і кипить життя громадян, від влади вимагається правильне регулювання ситуації, а саме — створення умов, в рамках яких люди зможуть реалізовувати свою діяльність успішно і ефективно. Для грамотного досягнення цієї мети уряд підготував цілий ряд заходів, здійснити які не вдасться без включення близько 20 районів до складу Москви.
Межі на мапі
Отже, в 2019 році столиця буде складатися з наступних одиниць:
- Сільське поселення (СП) внуковського;
- Міське поселення (ДП) Київський;
- СП рязановський;
- СП «Мосрентген»;
- ДП Кокошкін;
- СП щаповско;
- СП Сосенскій;
- СП Новофедоровская;
- СП Краснопахарское;
- СП Воскресенське;
- СП Первомайське;
- СП Кленівський;
- СП Десеновское;
- СП Марушкінское;
- СП Михайлове-Ярцевскій;
- СП Філімонковское;
- СП Вороновський;
- СП Рогівське;
- ГО Троїцьк;
- Адміністративний округ Зеленоград;
- ГО Нова Москва-Щербинка.
Актуальні схеми виглядають наступним чином:
Зеленоградский АТ
Троїцький АТ
Новомосковський АТ
Що зміниться
Щоб «нові москвичі» змогли швидко добиратися до місць роботи і будь-яких частин міста в принципі, планується сформувати транспортно-пересадочні вузли, побудувати додаткові шляхи сполучення і парковки, а також скоординувати пасажирський рух по внутріміським залізничним коридорах. В рамках розширення і розвитку столиці в 2019 році відкриється відразу 15 нових станцій метрополітену: 4 на Сокольницької лінії і 11 на Третьому пересадочному колі. Ось їх перерахування:
- «Вільхова»;
- «Прокшіно» і «Столбово» (за назвами однойменних сіл);
- «Філатов луг» (з’єднання з поселеннями Московське і Сосенскій, офіційно входять до складу Нової Москви);
- «Зюзін»;
- «Аміньевское шосе»;
- «Воронцовська»;
- «Мічурінський проспект»;
- «Мневники»;
- «Проспект Вернадського»;
- «Ржевська»;
- «Строминка»;
- «Вулиця Народного ополчення»;
- «Вулиця Новаторів»;
- «Шереметьєвський».
Також планується, що своя гілка метро нарешті буде запущена в Митищах, які вважаються «супутником» головного міста країни. Збільшиться і загальний кілометраж магістралей. Сьогодні їх протяжність дорівнює близько 600 км. Передбачається, що ключовим сполучною ланкою в автотранспортної системі стане Калуське шосе. Розвантаження діючих трас відбудеться завдяки додатковим розв’язок, переїздів і ділянкам доріг.
Однак це — далеко не єдиний напрямок діяльності чиновників. Вони також продовжать дотримуватися принципу реорганізації простору. Місто піддасться зонування: суспільно-ділові та адміністративно-виробничі сектори будуть розташовуватися переважно в серединній частині, в той час як периферійні райони виступлять розвантажувальними територіями по відношенню до центру. Особливу увагу буде направлено і на природоохоронну політику. Так, масову забудову колишнього передмістя компенсують масиви зелених просторів, за збереження яких візьметься московський уряд.