Боргова політика РФ на 2017-2019 роки

Боргова політика РФ на 2017-2019 роки передбачає помірне збільшення державних запозичень. Згідно з прогнозами Мінфіну, відношення держборгу до ВВП досягне 15,7%, що призведе до збільшення витрат на обслуговування заборгованості. Незважаючи на цю тенденцію, рівень боргового навантаження на бюджет далекий від критичного рубежу.

Плановане збільшення навантаження

Підвищення нафтових котирувань і відновлення економічного зростання забезпечили бюджет додатковими надходженнями. Однак витрати державної скарбниці продовжують перевищувати заплановані доходи, що змушує чиновників шукати додаткові джерела фінансування.

У 2015-2016 рр. уряд активно використовувало ресурси Резервного фонду, які допомогли подолати негативні наслідки кризи. В результаті запаси повністю вичерпалися, що підштовхнуло уряд нарощувати боргові зобов’язання.

Графік зростання

В рамках затвердженої боргової політики РФ на 2017-2019 рр., Відношення державного боргу до показника ВВП буде збільшуватися з 13,2% до 15,7%. Це призведе до зростання витрат на обслуговування держборгу до 5,4% (за підсумками 2016 року цей показник становив 3,8%).

Представники Мінфіну підкреслюють, що зміна обсягу державних запозичень буде пов’язано з макроекономічними факторами. Даний інструмент допоможе подолати такі загрози для сталого розвитку національної економіки:

  1. Уповільнення зростання світової економіки.
  2. Геополітична напруженість.
  3. Зниження попиту на сировинних ринках, які є ключовими для РФ.
  4. Структурні дисбаланси російської економіки.
  5. Падіння рівня інвестицій.
  6. Погіршення демографічних чинників.

Чиновники вважають, що запозичення стануть ключовим джерелом покриття дефіциту бюджету. Відносна частка даного інструменту в 2019 році перевищить 90% (у 2016 році за рахунок державного боргу фінансувалося 20% дефіциту). При цьому чисті внутрішні запозичення досягнуть кордону 1 трлн руб., Що вдвічі перевищує показники 2016 року. Внутрішній борг буде нарощуватися за рахунок додаткового випуску ОФЗ.

Чисті зовнішні запозичення будуть поступово скорочуватися:

  • 2017 рік — на 21,2 млрд руб .;
  • 2018 рік — на 60,1 млрд руб .;
  • 2019 рік — на 12,2 млрд руб.

Путін засмучений

Незважаючи на помірний рівень держпозик, представники Мінфіну відзначають потенційні ризики затвердженої боргової політики РФ на 2017-2019 рр.

потенційні загрози

Обсяги запозичень Мінфіну на внутрішньому ринку збільшаться на 60% і досягнуть рівня 1,6 трлн руб. рік. Незважаючи на подібну динаміку, рівень держборгу РФ залишається відносно низьким, підкреслюють чиновники. Однак наявність істотних бюджетних ризиків може призвести до надмірного зростання боргового навантаження. Найбільш песимістичний сценарій передбачає неможливість залучати кредитні ресурси в цільових обсягах, що загрожує негативними наслідками для державних фінансів.

Експерти відзначають зміну структури держборгу, що буде впливати на стійкість фінансової системи. Частка нерезидентів досягла позначки 32%, однак подальше нарощування позик призведе до зміни даної пропорції. Іноземці не будуть суттєво збільшувати свої інвестиції в російський держборг, уникаючи надмірних ризиків. В результаті Мінфін зможе розраховувати тільки на кошти вітчизняних інвесторів.

Близько 75% держборгу припадає на цінні папери, левова частка яких номінована в рублях (71%). Боргова політика РФ на 2017-2019 рр. передбачає випуск нових єврооблігацій, які на сучасному етапі дозволять зберегти присутність на міжнародному ринку. Облігації будуть розміщуватися в доларах, проте чиновники допускають випуск облігацій федеральної позики в євро. Крім того, відомство не виключає розміщення ОФЗ в юанях, що дозволить залучити китайських інвесторів.

Путін і президент Китаю

Також в Мінфіні планують змінити законодавчі обмеження для глобальних банків. Найбільші фінансові установи зможуть самостійно відкривати рахунки в Національному розрахунковому депозитарії, що раніше дозволялося тільки центральним регуляторам. Дане нововведення полегшить викуп держборгу РФ з боку нерезидентів.

Необхідні обсяги запозичень можуть виявитися істотно нижче, якщо відбудеться зниження дефіциту бюджету. В рамках оптимістичного сценарію доходи державної скарбниці можуть перевищити витрати вже в 2018 році.

динаміка дефіциту

Відновлення позитивної динаміки нафтового ринку привело до поліпшення бюджетних показників. В результаті дефіцит бюджету в 2017 році склав 1,6% ВВП або 1,5 трлн руб., Що істотно краще попередніх прогнозів уряду. Раніше чиновники планували, що даний показник досягне 2,5% ВВП.

На початку 2018 року вартість нафти подолала позначку 70 дол. / Бар., Що є позитивним сигналом для російської економіки. Подорожчання «чорного золота» призводить до збільшення нафтогазових доходів державної скарбниці. Збереження позитивної тенденції нафтового ринку призведе до подальшого скорочення дефіциту бюджету, що дозволить знизити обсяги запозичень з боку Мінфіну. В результаті обсяги держборгу почнуть знижуватися, а витрати на обслуговування заборгованості досягнуть докризового рівня.

Відео про внутрішній держборг Росії:

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector