План закупівель на 2019 рік — це обов’язкова форма, яку повинні оформляти організації, які виступають в якості замовників. На підставі цього документа стверджується придбання тих чи інших товарів (послуг, робіт), що має на увазі виділення певного обсягу фінансування. Планування покупок підвищує ефективність розподілу і раціональність використання коштів для забезпечення потреб муніципальних і федеральних установ, що виключає корупційну складову при проведенні торгів.
Загальні правила
З правилами заповнення плану закупівель на 2019 рік можна ознайомитися в законі №44-ФЗ, а загальний порядок ведення такої звітності відображений в ПП РФ №552. Щоб документ був прийнятий до розгляду, замовник повинен в ньому вказати наступну інформацію:
- свій ідентифікаційний код;
- Назва об’єкту;
- цільове призначення замовлення;
- обсяг фінансування, виділений на проведення закупівель;
- періодичність, з якою буде проводитися процедура;
- кількісні характеристики (в яких одиницях вимірюються товари (робота, послуги);
- повний опис закупівельних об’єктів;
- було проведено громадське обговорення (у разі потреби);
- додаткові пояснення і коментарі;
- дата узгодження документа.
У плані повинні бути відображені всі передбачувані закупівлі, незалежно від того, який спосіб проведення тендеру вибрав замовник.
Завантажити форму плану закупівель 44-ФЗ
терміни
У відповідального співробітника підприємства є не більше 10-ти робочих днів з моменту доведення лімітів бюджетних зобов’язань і затвердження плану ФГД, щоб заповнити документ, строго дотримуючись норм профільного законодавства. Після цього план закупівель підлягає ретельній перевірці, аналізу та утвердження, а підписаний документ в триденний термін розміщується в ЄІС.
Порядок заповнення форми
Заповненням форми повинен займатися тільки уповноважений співробітник, який знає, як скласти план закупівель на 2019 рік і в який термін потрібно подати такий документ. Для зручності можна скористатися спеціальною програмою, яка безпомилково формує планову документацію і створює різні звіти.
Етап 1
В колонках 1-4 відображається інформація наступного характеру:
- номер закупівлі;
- її ідентифікаційний номер (він формується за правилами бюджетного законодавства);
- мета здійснення, де вказується назва закупівельного заходи і передбачуваний результат.
етап 2
Колонки 5-6 документа повинні містити відомості про найменування об’єкта. У цій частині документа також вказується рік, протягом якого планується публікація повідомлення про вибір майбутнього постачальника (виконавця, підрядчика). При цьому в 6 колонці також відображаються дані про дату укладення контракту на виконання роботи (придбання товарів).
етап 3
При складанні плану закупівель на 2019 рік мають бути чітко позначені фінансові аспекти майбутніх замовлень. Така інформація вписується в стовпці 7-11, де вказується загальний обсяг фінансування і плановані платежі на поточний рік і в майбутні періоди.
етап 4
У 12-й колонці повинні міститися точні дані про можливі терміни проведення торгів. Згодом вони можуть бути скориговані з урахуванням ситуації, що склалася.
етап 5
У колонці 13 вказується додаткова інформація про спеціалізовані замовлення, що передбачено законом № 44-ФЗ. Це повинні бути однозначні відповіді у формі «так» або «ні».
етап 6
Колонка 14 призначена для особливих випадків, коли для проведення закупівель необхідні громадські обговорення.
етап 7
Остання 15 колонка форми призначена для випадків, коли в спочатку сформований документ вносилися правки і зміни. Тут вказується обгрунтування для їх внесення.
Щоб правильно скласти такий документ, можна керуватися прикладом заповнення плану закупівель на 2019 рік.
Внесення змін
У зв’язку з тим, що документ складається на три роки, у установи може виникнути необхідність внести в уже затверджену форму доповнення або уточнення, а також змінити раніше зазначену інформацію. Відповідно до положень ПП РФ №552 і законом №44-ФЗ, це можна зробити в таких випадках:
- вдалося домогтися економії виділеного фінансування;
- були змінені окремі параметри умов контракту (наприклад, знизилася вартість продукції, був збільшений обсяг закупівлі і т. д.);
- було прийнято і затверджено регулятивне розпорядження або постанова контролюючого органу, яке вплинуло на потреби установи або хід торгів;
- було прийнято рішення відмовитися від проведення закупівлі;
- сталася серйозна форс-мажорна ситуація.
Типові помилки при заповненні
У зв’язку з тим, що планування державних тендерів — це досить складна і трудомістка процедура, замовники часто припускаються помилок при формуванні плану закупівель. Як правило, мова йде про таких ситуаціях:
- з якоїсь причини вказується некоректна НМЦК. Згодом це призводить до того, що торги не відбудуться або їх бюджет буде суттєво збільшено. Така недостовірна інформація спотворює всі інші пункти форми;
- безпричинно не дотримуються наведені в документі дати проведення тендерів;
- масові торги стартують в кінці року, так як установи хочуть реалізувати виділений на цей період бюджет. Це відбувається через те, що вони не були проведені в установлений термін, і державне фінансування залишилося неосвоєних;
- замовники не враховують в складеному плані закупівлі об’ємом до 100 тис. руб. Але це серйозне порушення, яке може привести до серйозних наслідків. У документі повинні бути позначені всі форми торгів, які будуть проводитися в звітний період. Тільки закупівлі на 100-400 тис. Руб. повинні бути внесені окремими рядками.
Відео щодо складання плану закупівель: