Уряд планує змінити порядок справляння ЄСП з 2019 року, щоб зберегти поточний баланс податкового навантаження. Це в першу чергу вплине на підприємства і індивідуальних підприємців, які здійснюють свою діяльність із залученням найманих працівників. Незважаючи на те, що по суті такий фіскальний збір був скасований на початку 2000-х років і замість нього комерційні організації платять ПФР, ФОМС і ФСС, за інерцією багато хто продовжує вважати їх сумарну ставку як єдиний соціальний податок.
Цільове використання
Скасований соціальний податок був введений в РФ в 2001 році, і його завдання полягало в мобілізації коштів для повноцінної реалізації прав російських громадян на соціальне і пенсійне забезпечення, а також медичну допомогу. Ставка податку була регресивною і зменшувалася у міру збільшення зарплати працівника. Певні групи платників податків були наділені можливістю оплачувати ЄСП за пільговим тарифом, в той час як максимальний розмір такого фіскального платежу міг становити 26% (отримані кошти розподілялися в чотири відомства, виходячи із затвердженого розміру ставок).
У 2010 році було прийнято рішення скасувати такий збір, але йому на зміну прийшли інші види фіскальних внесків. З тих пір вже неодноразово піднімалося питання, чи варто повертатися до раніше діючої схемою оподаткування і наскільки вона буде ефективна, якщо змінити розмір раніше затвердженої ставки. Але, навіть якщо уряд схвалить таке нововведення і стане відомо, що ЄСП повертається в 2019 році, громадянам все одно не варто сподіватися на зниження фіскального навантаження. За рахунок таких зборів формується дохідна частина бюджету, що вкрай актуально з урахуванням його дефіциту і відсутності можливості позичати гроші на міжнародних ринках (у зв’язку з поточними санкціями західних країн).
зміна ставки
Використовувана економічна система не відповідає поточній ситуації і реалій ринку, у зв’язку з чим необхідні певні нововведення, щоб отримати додаткові чинники зростання. З цією метою буде змінений порядок справляння єдиного соціального податку ЄСП з 2019 року, що в комплексі з іншими заходами дозволить уникнути стагнації через критично низького темпу приросту російської економіки. За словами представників Мінекономрозвитку, які є ініціаторами цілого ряду поправок до Податкового кодексу, тільки реформування оподатковуваної бази дасть можливість поліпшити ситуацію і уникнути нової кризи.
Вже очевидно, що податкові ставки будуть змінюватися і це торкнеться і ЄСП в 2019 році. Буде це краще або гірше і до яких результатів такі зміни призведуть до короткостроковій перспективі, можна буде судити лише за результатами роботи економіки в наступному році. Але вже сьогодні можна ознайомитися з новими ставками на сайті ФНС, які представлені у зведеній таблиці.
Представники влади наголошують, що податкові зміни будуть введені тільки після виборів, тому завчасно не варто розраховувати на істотне зниження поточних сум страхових внесків. Втім, компенсація таких втрат буде здійснюватися за рахунок підвищення ПДВ, що відіб’ється на вартості товарів і послуг.
порядок розрахунку
Судячи з усього, господарюючим суб’єктам не варто чекати повернення ЄСП в 2019 році, по крайней мере, фіскальні служби не мають у своєму розпорядженні такої інформації. І нова звітність буде складатися з правилами 2018 року, а це означає, що Єдиний розрахунок по страхових внесках буде складатися з трьох окремих розділів, де будуть частково дублюватися дані з РСВ і 4-ФСС.
Уряд не зацікавлений в тому, щоб з 2019 роки повернути ЄСП, так як фактично його як і раніше платять господарюючі суб’єкти, яким він нараховується в іншому вигляді і формі. Зокрема, сьогодні цей фіскальний збір складається з декількох складових, розмір кожної з яких визначено чинним законодавством:
- пенсійні внески (22%);
- соціальні внески (2,9%);
- ФОМС (5,1%).
При цьому якщо заробітна плата перевищує встановлену законом значення в 870 тис. Руб., То відрахування до Пенсійного фонду РФ становить тільки 10%
Для самозайнятих громадян розмір внеску в ФОМС становить 6,884 тис. Руб., А в ПФР — близько 29,354 тис. Руб., Якщо сума доходу не перевищує 300 тис. Руб. (Якщо вона більше цього значення, то на 1 процентний пункт вище, але не більше 234,832 тис. Руб.).
Щоб уникнути штрафних санкцій, організація (ІП) повинна своєчасно оплатити всі передбачені законом фіскальні збори і подати фінансову звітність. Ознайомитися з порядком оплати таких платежів і правилами складання документів можна на сайті ФНС або в будь-якому територіальному підрозділі Відомства.
Соціальна спрямованість
Якщо говорити про ЄСП в 2019 році, то немає необхідності його повертати, так як в цілому податкове навантаження на роботодавців повинна істотно знизитися, що буде досягнуто за рахунок зміни встановленої ставки. Крім того, чиновники збираються відновити грошову масу ФОМС, збільшивши відрахування в цей бюджет на 0,8 процентних пункту, що навіть суперечить «травневим» указам президента. І повернення до стягування ЄСП — це далеко не найкраща стратегія, враховуючи, що це може обернутися серйозними наслідками для суб’єктів МСБ, багато з яких ще не оговталися від наслідків кризи або намагаються втриматися на плаву, незважаючи на низку економічних потрясінь.
Більш жорстка податкова політика може збільшити термін відновлення економіки, так як нерозумно перекладати всі проблеми на приватний сектор. Але в той же час зниження модифікованого ЄСП і компенсація таких втрат за рахунок підвищення ПДВ позитивно позначиться на роботодавців і дозволить скоротити тіньовий сегмент ринку праці. Крім того, законопроект про підвищення податку на додану вартість з ентузіазмом сприйняли компанії, що спеціалізуються на експорті товарів. За рахунок цього вони отримали можливість знизити закупівельну вартість продукції, підвищивши її конкурентоспроможність на міжнародних ринках збуту.