Педагог року в 2019 році | конкурс Учитель року Росії, положення, вимоги

«Навчати і вчитися» — під таким девізом проходить федеральний конкурс «Учитель року Росії — 2019». Мета цього заходу — привернення уваги громадськості до педагогічних здобутків, підняття престижу професії, обмін досвідом з колегами з усіх куточків країни, підняття викладацької діяльності на міжпредметних рівень, залучення школярів і батьків в освітній процес.

відбір кандидатів

Конкурс проводиться щорічно і має великий резонанс у професійному середовищі, його організатором є Міністерство освіти. Федеральному змагання передують відбіркові етапи, що проводяться на локальних рівнях:

  • муніципальний — серед району (міста, поселення),
  • регіональний — за суб’єктами Росії.

Порядок проведення відбіркових турів в 2019 році не має загального регламенту і визначається Департаментом освіти регіону самостійно. Лауреати регіонального рівня стають учасниками фінального, федерального етапу. Якщо посів перше місце на рівні регіону з яких-небудь причин не може брати участь, замість нього вирушає педагог, який посів друге місце. До загальних вимог для номінантів на звання «Учитель року» відносяться:

  1. Стаж педагогічної діяльності не менше 3 років.
  2. Вища освіта.
  3. Атестаційна або кваліфікаційна категорія «учитель».
  4. Робота в даний час на посаді, по якій учасник номінується на конкурс.

педагог

Категорії номінацій також визначаються регіональними органами влади самостійно. Основна номінація — Педагог року — вчитель-предметник, який буде представляти регіон на федеральному рівні. Інші категорії номінацій представляють додаткову освіту, початкову школу, викладання національної мови, навчання дітей з особливостями розвитку і т.д.

Час проведення регіонального етапу в 2019 році визначається регламентом регіону, але зазвичай випробування тривають з січня по квітень, в травні вже визначено фіналіст, який візьме участь у всеросійському конкурсі.

У Москві

«Педагог року» в столиці проводиться з особливим розмахом. Особливість відбору кандидатів в тому, що як такого муніципального рівня немає — учасниками стають переможці учительських фахових олімпіад. Офіційний сайт, на якому розміщена інформація про порядок проведення заходу pedagog.mosedu.ru/o-konkurse.html. Всі положення прикріплені в розділі «Документи». Учасники, що стали призерами олімпіад, повинні зареєструватися в особистому кабінеті до 28 грудня 2018 року. Далі їх чекає кілька турів:

  1. Перший етап з 14 по 31 січня 2019 року: виступ «Я — московський учитель», авторська стаття по заданій темі, дистанційне вирішення ситуаційної задачі.
  2. Другий етап з 23 по 30 березня: прес-конференція, розробка колективного проекту, проведення майстер-класу з фокус-групою, розмова зі школярами, розмова з міністром.

Крім основної номінації, московський конкурс включає номінації «Учитель-дефектолог року», «Педагог-психолог року», «Вихователь року», «Керівник гуртка».

учитель

Як взяти участь

Порядок, відповідно до якого проводиться випробування, був затверджений Оргкомітетом в 2018 році. Відповідно до документа, термін проведення — вересень-жовтень 2019 року. На офіційному сайті конкурсу teacher-of-russia.ru можна ознайомитися з положенням про заході «Учитель року» та іншими актуальними документами. Фіналісти регіонального відбору повинні зареєструватися на цьому ресурсі до 1 серпня 2019 року. В електронній анкеті зазначаються відомості:

  • особисті дані, в тому числі паспортні;
  • не менше 3 фотографій;
  • адреса особистого сайту або блогу, де педагог публікує тематичні матеріали;
  • місце роботи, послужний список;
  • відомості про освіту і кваліфікаційної категорії;
  • дані про громадську діяльність та сімейний стан;
  • девіз, професійне кредо, цікаві відомості про конкурсанта.

Крім того, оргкомітет регіону поштою надсилає пакет документів, куди входить заяву конкурсанта, уявлення, згода на обробку персональних даних, інформаційну карту і довідки про перемогу в регіональному відборі.

Завантажити положення про конкурс «Учитель року»:

етапи конкурсу

Учасникам заходу «Педагог року» належить пройти кілька випробувань: заочний етап і очний, що включає в себе три тури. Відбіркові тури найчастіше проводяться в Москві, а фінал і нагородження — в суб’єкті переможця попереднього року. У 2019 він пройде в Чеченській республіці.

Конкурс для вчителів

Заочний

Кандидати проходять дистанційний відбір: матеріали готуються і розміщуються на сторінках особистого сайту або блогу, де з ними знайомиться журі.

  1. Методичне портфоліо учасника «Інтернет-ресурс». Розміщення матеріали оцінюються за критеріями інформативності, безпеки, використання зворотного зв’язку, оформлення.
  2. Есе «Я — вчитель» на тему, яка оголошується на семінарі перед випробуванням. На написання дається 5 годин, обсяг — 4000 знаків. Оцінюється професійна грамотність, актуальність, аргументи, самоаналіз, шляхи вирішення виявлених проблем.

очний

Цей етап проводиться в школах, обраних оргкомітетом як майданчиків конкурсу.

Перший тур включає:

  1. Методичний семінар. 20-хвилинний виступ перед журі, де конкурсант транслює свої педагогічні методи і напрацювання. Критерії оцінки: навички комунікацій, оригінальність і творчість, практична обгрунтованість, коректність, методична грамотність.
  2. Урок. Заняття зі школярами, що проводиться на тему, відповідну плану навчання даного класу. Якщо предмет конкурсанта не вивчається, урок дається на вступну тему. Оцінюється за критеріями мовної грамотності, взаємодії з аудиторією, ефективності, аналізу, організації, міжпредметних зв’язків, творчому підходу.

педагог року

Другий тур включає випробування:

  1. Майстер клас. Виступ перед журі і рештою учасників з метою демонстрації індивідуальних професійних прийомів і досягнень, інноваційних методів навчання (20 хвилин, 5 хвилин — відповіді на питання). Критерії: обґрунтованість, актуальність, ціннісна культура, творчий і дослідницький підхід, мовна та предметна грамотність, результативність.
  2. Класна година. Демонстрація навичок виховної роботи в форматі 20-хвилинної бесіди з учнями. Список тем готує журі, вибирають тему обговорення школярі. У цьому випробуванні оцінюються особистісні якості виступаючого, мовленнєвий взаємодія, компетентність, аргументованість позиції, залученість учнів.
  3. Освітній проект. Учасники об’єднуються в групи по 5 осіб згідно з жеребом, вибирають тему проекту, розподіляють завдання і готуються протягом 7 годин. Представлення проекту проходить в форматі виступу (20 хвилин). Критерії: культура взаємодії і комунікацій, результативність, аргументованість, застосовність розробок, творчість та оригінальність.

Третій тур складається з одного випробування — розмова з Міністром освіти. Формат — діалог протягом 60 хвилин на тематику, певну оргкомітетом. Оцінюються такі якості, як комунікативна культура, масштабність і нестандартність мислення, аргументована особиста позиція, розуміння тенденцій освітньої політики.

Нагородження

Головним призом для всіх, які беруть участь в конкурсі «Учитель року», є суспільний резонанс і демонстрація професійних досягнень. Звання «Вчителі року» навіть на рівні регіону — велика честь для школи, що піднімає її рейтинг, який визначає надходження субсидій від муніципального бюджету. Нагороди визначаються в кожному регіоні самостійно і залежать від спонсорів і бюджетних дотацій. Найчастіше це збільшення зарплати і присудження додаткових премій, а також вручення сертифікатів та інших матеріальних цінностей.

Нагородження педагог року

Переможці та номінанти федерального етапу отримують широку популярність в професійних колах. Всім учасникам вручаються грамоти, а лауреатам — цінні призи, які визначаються оргкомітетом. Призом, які уособлюють емблему заходу, є кришталева статуетка пелікана. Переможцю пропонується тимчасово (протягом 1 року) зайняти посаду, пов’язану з управлінням у сфері освіти: лауреату 2018 року запропонували роботу в МГУ, а попереднього фіналісту — посаду радника при комітеті освіти в Держдумі.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector