Тільки починаєте шлях успішного керівника в навчальному закладі Росії — пропонуємо дізнатися, як правильно організувати педради і які теми вибрати для зустрічей з колективом на 2018-2019 навчальний рік.
На жаль, у більшості вчителів саме слово «педрада» асоціюється зі стереотипними, заформалізована і неймовірно нудними звітами, нецікавими і часто нудними виступами колег, а також проголошенням списків заохочених і покараних. Чи є місце таким заходам в сучасній школі, яким має бути педагогічна рада в 2018-2019 навчальному році та які актуальні теми варто висувати для обговорення? Про це і поговоримо в даному матеріалі.
Основні функції педради
Продумуючи педради на 2018-2019 навчальний рік, а також підбираючи теми для спілкування, необхідно спиратися на такі основні функції ради педагогічного колективу:
Графік проведення педради
На прийдешній 2018-2019 навчальний рік в кожному навчальному закладі затверджується «Положення про педагогічну раду» і складається графік, за яким будуть проводитися педради із зазначенням теми та дати кожній зустрічі колективу.
У навчальному році має бути проведено не менше 2-х педагогічних рад. Але, на практиці, керівники збирають колектив на початку навчального року, а також в кінці кожного навчального семестру / триместру / чверті.
В цілому можна виділити такі 4 етапи:
- планування педагогічних рад на рік;
- попередня підготовка кожного окремо взятого заходу;
- проведення педради;
- виконання рішень, прийнятих на зборах колективу.
проблематика зустрічей
Як правило, теми педради на поточний 2018-2019 навчальний рік випливають з таких проблем:
- знання, вміння та навички учнів;
- сучасні освітні технології;
- питання виховання;
- робота класних керівників;
- організація уроку;
- спадкоємність між різними ступенями;
- траєкторії розвитку навчального закладу;
- взаємини вчителя і учня;
- взаємини вчителя і батьків;
- сім’я і соціум, їх вплив на розвиток дитини.
Форми і методи проведення
Кожен керівник сам визначає, як зробити зустрічі цікавими і корисними для колективу. Хтось підбирає цікаві теми педради, а хтось шукає на 2018-2019 навчальний рік альтернативні форми і методи проведення.
Залежно від поставлених цілей, кількості співробітників і технічних можливостей, адміністрація школи або дошкільного закладу може віддати перевагу таким варіантам:
традиційний формат
Попередній етап з підготовкою в творчих групах, класичними звітами та доповідями. Хоча багатьом такі збори здаються нудними, вони теж необхідні. Без класичного формату не обійтися, якщо тематика педради — підсумки за певний звітний період або планування роботи на 2018-2019 навчальний рік.
Зробити виступ цікавішим можна, доповнивши доповідь мультимедійною презентацією. Також не варто забувати, що не тільки діти, але і дорослі, час від часу потребують зміни роду діяльності. Якщо педагогічна рада розрахований на 2 години, то необхідно продумати зміну монологу виступає інтерактивними вставками, прикладами креативної фізкультхвилинки та іншими цікавими елементами.
З елементами інтерактивних методик
Для таких педради на 2018-2019 уч. м можна вибирати теми, пов’язані з інноваційними технологіями в сфері організації навчальної діяльності учнів. Як правило, такий захід проходить у форматі майстер-класу, де вчителі отримують можливість відчути себе на позначці учня. Демонструючи методики на колегах, досвідчені педагоги зможуть поділитися досвідом, а всім присутнім точно не буде нудно, адже їм доведеться брати активну участь в запропонованих методах роботи, проявляти креативність та творчі здібності.
Не забувайте про гумор. Навіть на самому серйозному нараді невелика жарт допоможе розрядити обстановку і підняти настрій слухачам.
нестандартні педради
Розробити свій альтернативний сценарій педагогічної ради можна, взявши за основу такі базисні елементи, як: актуальна тематика (з урахуванням плану роботи школи на 2018 2019 навчальний рік), проблема і що випливає і заключне рішення, що затверджується в кінці всіх педради.
Креативні керівники шкіл і дитячих садів пропонують такі форми альтернативного педради:
- ділова гра;
- дискусія;
- ситуативні замальовки (ескізи);
- конференція;
- консиліум;
- творчий звіт;
- аукціон цікавих методик.
Як часто звучить думка, що навчання має бути цікавим і захоплюючим для кожної дитини. Але в щоденній поспіху і прагненні обійняти неосяжне ми часто забуваємо, що основним фактором є психологічний стан учителя і його ставлення до роботи. Ініціативний, креативний, готовий до впровадження нових технологій і свіжих ідей вчитель, який одержує задоволення від процесу створення уроку і самої роботи з дітьми, що заражає учнів любов’ю до свого предмету — ось секрет успішності підростаючого покоління! Не дарма ж кажуть: «Хочете жодного дня не працювати — виберіть ту роботу, яка приносить вам задоволення!»