До 2020 року в Москві планують побудувати нові автодороги. Тільки за 2018 рік було укладено 127 км доріг, зведено 55 огрядних мостів, тунелів і естакад, а також облаштовано 19 пішохідних переходів. За останні роки були реалізовані такі масштабні проекти, як будівництво найбільшої міської магістралі — Північно-Східної хорди (роботи виконані на 1/3), введення в експлуатацію прямого ходу Північно-Західної хорди, облаштування понад 100 пішохідних переходів.
Поточна ситуація
Загальна протяжність московських доріг становить понад 3,6 тис. Км, але при цьому забезпеченість столиці Росії дорожньою мережею приблизно в 2 рази менше, ніж в інших мегаполісах світу. Дороги займають лише 8% території столиці, а на периферії (в Зеленограді, Хімках, Королеві і т.д.) цей показник становить всього 2-3%, при тому що за євростандартом має бути 15-20%. Після приєднання до столиці Нової Москви в 2011-2012 рр. і, відповідно, збільшення території мегаполісу в 2,4 рази, одним із пріоритетних завдань в рамках реалізації Стратегії соціально-економічного розвитку Москви є будівництво і реконструкція автодоріг, а також підвищення рівня транспортного обслуговування, а саме:
- розвиток вулично-дорожньої мережі;
- будівництво нових станцій метрополітену та розвиток системи московського метро;
- розвиток залізничного вузла;
- організація паркінгів.
Серед уже наявних досягнень в області поліпшення дорожньої інфраструктури столиці слід відзначити:
- реконструкцію автодороги від Київського шосе до Боровського (що проходить через д. Рассказовка);
- реконструкція сполучення Київського і Калузького шосе;
- завершення на 80% будівництва Північно-Західної хорди (залишилося лише добудувати 1 ділянку автодороги в р-ні каналу ім. Москви);
- активне будівництво Північно-Східної хорди (ділянка від Бусіновской розв’язки до Дмитрівського шосе, проміжок шляху від Косинской розв’язки до Відкритого шосе і т.д.);
- реалізація такого масштабного проекту, як будівництво ділянки траси Солнцево-Бутово-Чільне, що з’єднує Київське і Калуське шосе і, по суті, дублюючого МКАД;
- і багато інших.
За заявою заступника мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва Марата Хуснуллін, за якісь 8 років протяжність столичних доріг збільшилася на 19%. Було введено в експлуатацію 820 км автодоріг (що по довжині відповідає 8 МКАД), 254 естакад, мостів і тунелів, 218 пішохідних переходів.
Плани на 2020 рік
На малюнку 1 представлений приблизний план доріг Москви на 2020 рік.
Розвиток вулично-дорожньої мережі до 2020 року
Карта метро з урахуванням будівництва нових станцій до 2020 року
Особлива увага приділяється розвитку інфраструктури автодоріг в Троїцькому та Новомосковському округах. Дорожнє будівництво ведеться за рахунок бюджетних асигнувань в рамках АИП — адресної інвестиційної програми на 2018-2020 роки. На сайті Комплексу містобудівної політики і будівництва міста Москви розміщено два документа, пов’язаних безпосередньо з АИП:
- ПП від 19.06.2018 р № 576-ПП;
- ПП від 10.10.2017 р № 748-ПП;
- Додатки до ПП № 748.
Згідно з Додатком 1 до зазначених постанов Уряду Москви за рахунок столичного бюджету лише на розвиток транспортної системи виділено:
- 360 884 млрд. Руб. — на 2019 року;
- 359068 млрд. Руб. — на 2020 рік.
Таким чином, на цілі будівництва автодоріг і розвитку системи транспорту в Москві виділяється більше 70% обсягу грошових коштів.
Згідно з Додатком 2 до ПП від 10.10.2017 р № 748-ПП кінцевими результатами реалізації АИП стануть:
- 66,3 км додаткових автомобільних доріг до кінця 2019 роки;
- 86,4 км додаткових автомобільних доріг до кінця 2020 року.
Всього за період 2018-2020 рр. планується досягти наступних результатів:
- побудувати 300 км автодоріг (з них близько 37% припадає на райони Нової Москви);
- 80 штучних споруд (21 — в Новій Москві);
- 40 пішохідних переходів.
Сучасна інфраструктура міста включає в себе транспортні пересадочні вузли, які повинні розташовуватися в пішої доступності. До 2020-го року таких вузлів буде приблизно на 56 одиниць більше.
В рамках АИП планується завершити укладання нових трамвайних колій від станції метро «Празька» до р-ну Східне Браїлів. Крім того, в програмі враховано будівництво таких ключових об’єктів, як:
- Південна рокада;
- Північно-Східна і Північно-Західна хорда;
- Південний і північний дублери Кутузовського пр-ту;
- УДС ЗІЛ;
- транспортний каркас Нової Москви (в т.ч. автодороги «Солнцево-Бутово-Чільне», УДС Троїцька, АДЦ «Комунарка» і т.д.).
Сьогодні проводиться реконструкція ділянок набережної річки Москви, а саме:
- Карамишевской набережна;
- Симоновський набережна;
- Крутицкая набережна.
Ключовим проектом на найближчі роки стане формування альтернативного кільця, яке буде складатися з 4 хордових магістралей (307 км в довжину) і включати в себе 158 штучних споруд (мостів, естакад і тунелів). На 2020 рік заплановано наступний обсяг робіт, який включений в план по будівництву доріг Москви на 2020 рік:
- Завершення реконструкції Внуковского шосе — до травня 2020 р Будівництво почалося ще в кінці 2017 р Дорога протяжністю 8,7 км буде проходити від Мінського до Борівського шосе. На ній розташуються 4 смуги від 3,5 до 4 м, призначених для руху транспорту, пішохідний тротуар шириною в 2,3 м. На прилеглій території будуть знаходитися газони, а також висаджені 7 тис. Чагарників і дерев. Дорога дозволить збільшити пропускну здатність Київського напрямку ж / д і Калінінського-Солнцевський лінії.
- Продовжиться будівництво Південно-Східної хорди, заплановане на літо 2019 р Дорога буде проходити від Великої кільцевої (станції «Нижегородська») до Третього транспортного кільця, а в майбутньому простягнеться аж до районів Нової Москви (охопить 10 районів і буде перетинати як мінімум 5 автодоріг ). Довжина Південно-Східної хорди оцінюється в 36 км. Приблизно 50% від всієї протяжності основного ходу магістралі будуть складати естакади.
- На 2020 рік заплановано запуск Південного дублера Кутузовського проспекту. Також буде продовжено будівництво Північного дублера Кутузовського проспекту (11,5 км, 8 шляхопроводів, 2 розвідні естакади і 4 мости), який буде проходити від ДЦ «Москва-Сіті» до МКАД. Планується зробити з’їзд на Молодогвардійську розв’язку. Північний і Південний дублери покликані знизити трафік в західній частині столиці і підвищити загальну транспортну доступність ДЦ «Москва-Сіті».
- Буде проводитися будівництво кільця, що включає в себе 3 хордові магістралі (Північно-Східну, Північно-Західну і Південно-Східну), і Південної рокади. Нове дорожнє кільце включить в себе близько 300 км автодоріг, 127 естакад, тунелів, мостів і понад 50 пішохідних переходів. З метою підвищення ефективності будівництва в 2020 році оператором проекту призначена організація «Мосінжпроект». За умови прискорення темпів будівництва роботи можуть бути завершені до середини 2022 р
В цілому, за словами керівника столичного департаменту розвитку нових територій Володимира Жідкіна, в 2019-2020 рр. в Новій Москві буде побудовано близько 300 км нових автодоріг.