Бюджетна політика РФ на 2017-2019 роки

Уряд і Міністерство фінансів, проаналізувавши досвід попередніх періодів, вирішили повернутися до трирічного планування бюджету, на що вказує прийнятий законопроект «Основні напрями бюджетної політики на 2017 рік і на плановий період 2018 і 2019 років». Але, незважаючи на всі переваги такого підходу, складно спрогнозувати, чи вдасться слідувати споконвічно закладеним у проект параметрам і чи буде така політика сприйнята приватним бізнесом в якості сигналу, який свідчить про стабілізацію ситуації в економіці країни і безпеки інвестування.

Діаграма з прибутком

доходи

Бюджетною політикою РФ на 2017-2019 роки передбачено дефіцит надходжень, що буде обумовлено скороченням попиту на російський експорт, зниженням вартості нафти і цілим рядом інших зовнішніх факторів. Щоб покрити дефіцит, уряд планує наповнити бюджет шляхом мобілізації додаткових доходів, зробивши такі заходи:

  • завершення так званого «податкового маневру», що спричинить за собою планомірне зростання ставок по ПВКК на нафтопродукти, а також скасування експортних мит. В рамках пілотного проекту буде запроваджено податок на доданий дохід, що в середньостроковій перспективі допоможе збалансувати податкове навантаження в газовій і нафтовій галузях;
  • збільшення з 25 до 50% мінімального нормативу дивідендів, що нараховуються за акціями державних підприємств, що дозволить наростити обсяг надходжень за цими напрямками;
  • впровадження уніфікованої бази для створення єдиної системи адміністрування надходжень до бюджету. За рахунок цього можна буде знизити адміністративне навантаження і збільшити обсяг бюджетних доходів.

Витрати і бюджетні правила

Витрати будуть формуватися в рамках бюджетної політики на 2017-2019 роки і правил, покликаних знизити чутливість системи до волатильності цін на світових нафтових ринках. У повну силу бюджетні правила запрацюють у 2020 році, в той час як період 2017-2019 рр. визнаний урядом як перехідний, щоб уникнути шоку від різкого скорочення державних витрат.

Монети і калькулятор

Відповідно до пропозиції Мінфіну, до 2020 року витрати будуть формуватися з трьох компонентів:

  • базовий обсяг нафтогазових доходів, який буде розрахований при базовій ціні нафти на рівні 40 дол. / бар .;
  • обсяг нафтогазових доходів, розрахунок якого буде проводитися з урахуванням середньострокового прогнозу Міністерства економічного розвитку РФ;
  • витрати з обслуговування заборгованості. Для корекції показників в разі зниження прогнозного обсягу Резервного фонду до рівня 5% ВВП, граничний обсяг використання не перевищуватиме 1% ВВП.

Виходячи з такої конструкції, можна зробити висновок, що бюджетна політика на 2017-2019 рр. покликана не тільки вирішити завдання грошово-кредитного регулювання, а й скоротити частку прямої участі держави в економіці для чого запланована поетапна стабілізація податкового навантаження і масштабна приватизація.

Останні кілька років зростали витрати за трьома основними напрямками (невиробничих), що тільки сприяло «проїдання» бюджету: соціальна політика (в першу чергу це пенсійні виплати), національна оборона і обслуговування боргу. Новий підхід передбачає стиснення обсягу видатків з підвищенням їх ефективності для більш раціонального використання коштів, що надійшли.

Графік зростання і падіння

Передумови для зміни політики

Залежно від ситуації на ринку, зовнішніх факторів і показників зростання російської економіки, уряд і Мінфін можуть переглянути основні напрямки бюджетної політики на 2017-2019 рр., Що може бути обумовлено такими факторами:

  • тривалий час бюджет наповнювався переважно за рахунок сировинних надходжень, що стримувало або навіть гальмувало процес перебудови економіки. Відсутність стійкого попиту і гарантовані рентні доходи тільки дестімуліровать заходи, покликані змінити структуру російської економіки. Але з 2015 року, коли обсяг перерозподіляється нафтової ренти став скорочуватися, ситуація змінилася, що може створити передумови для зміни пріоритетів при плануванні бюджетних витрат;
  • основна мета бюджетної політики — це скорочення дефіциту. Але при наявності резервів суверенних фондів можна було ігнорувати таку проблему, незважаючи на поступове накопичення негативних явищ (зростання тіньового сектора економіки, старіння населення, нераціональна структура витрат, коли більша частина надходжень витрачається на підтримку силового блоку і соціальні потреби і т. Д.). Згідно з прогнозами, в короткостроковій перспективі Резервний фонд може повністю вичерпати свій ресурс, що теж повинно підштовхнути до перегляду основних тез бюджетної політики;
  • проблема збалансованості бюджетів суб’єктів РФ може бути перенесена на федеральний рівень, де немає резервів для підтримки стійкості системи в цілому. Поточна політика сприяє нарощуванню фіскального розриву, що в довгостроковій перспективі може вилитися в серйозні проблеми. Розроблені заходи не вирішують, а тільки відтягують прояв кризових явищ, які накопичуються в міру появи нових завдань. Це прямий шлях до збільшення розриву між доходами і витратами, в той час як у держави все менше джерел фінансування для покриття дефіциту бюджету.

Голова рахункової палати жорстко критикує бюджет РФ 2017-2019 відео:

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector