Ралі в 2019 році: календар, дати, де пройде

Календар Ралі 2019 роки вже складено, а глядачі з нетерпінням чекають старту цього захоплюючого сезону. У битві за звання кращого ралійного пілота планети зійдуться 30 гонщиків, які продемонструють свої вольові якості на шляху до перемоги. Вболівальників чекають високі швидкості, які можна порівняти з Формулою 1, небезпечні маневри, екстрені гальмування і вильоти з трас.

регламент чемпіонату

Підготовка до Ралі світу 2019 року розпочинається задовго до першого етапу. Міжнародна Автомобільна Федерація (FIA) погоджує маршрути з організаторами гонок в певних країнах. Йде бурхлива робота в заводських командах, які зобов’язані за короткий термін (перерва між чемпіонатами становить три місяці) доопрацювати машину, найняти кваліфікованого пілота, провести відповідні тести.

Кожен етап з класичного ралі триває три дні: перший — для перевірки техніки, ознайомлення з трасою, другий і третій — для подолання маршруту. Траса складається з декількох спецділянок, як правило, від 15 до 25. Дані відрізки пілоти намагаються долати настільки швидко, наскільки це можливо. Час проходження всіх спецділянок кожним екіпажем підсумовується, після чого розподіляються місця в підсумковому протоколі.

У чемпіонаті світу з ралі (WRC) ведеться боротьба між пілотами і заводськими командами. Всього в турнірі представлено чотири стайні:

  • «Toyota Gazoo Racing WRT»;
  • «Citroen World Rally Team»;
  • «M-Sport Ford Rally Team»;
  • «Hyundai Motorsport».

Гонщикам нараховується певна кількість очок в особистий залік в залежності від зайнятої на етапі позиції. За перше місце пілоти отримують 25 очок, за друге — 18, за третє — 15 і т. Д. Бали приносять тільки перші 10 місць, а пілоти, які опинилися за межами першої десятки, залишаються без очок. Бонуси у вигляді балів (від 1 до 5) додаються пілотам за краще проходження шоу-спецділянки (так званий «power-stage»). Виробники кладуть в скарбничку Кубка конструкторів очки, набрані їх гонщиками. За результатами всіх етапів визначається чемпіонський екіпаж, а також команда, яка перемогла в WRC-2019.

WRC Форд

У поточному сезоні було введено кілька змін в регламент турніру. Першим з них став вибір постійних номерів, з якими зобов’язані ще до старту змагання визначитися всі заводські екіпажі. Разом з тим, була урізана тестова дистанція: тепер пілоти проходитимуть не 55 км, як раніше, а всього 42. З 2019 року максимальна довжина траси не повинна перевищувати 350 км (раніше — 500 км), внаслідок чого більшість етапів піддалося коригування, а ряд спецділянок зник з дистанції.

Зміни в розкладі етапів

Календар Ралі 2019 року виглядає наступним чином:

дата проведення

Назва етапу

24-27. 01. 2019

Ралі Монте-Карло

14-17. 02. 2019

ралі Швеції

7-10. 03. 2019

ралі Мексики

28-31. 03. 2019

Ралі Тур де Корс

25-28. 04. 2019

ралі Аргентини

9-12. 05. 2019

ралі Чилі

30. 05.-1. 06. 2019

ралі Португалії

13-16. 06. 2019

ралі Італії

1-4. 03. 2019

ралі Фінляндії

22-25. 08. 2019

ралі Німеччини

12-15. 09. 2019

ралі Туреччини

3-6. 10. 2019

ралі Великобританії

24-27. 10. 2019

ралі Іспанії

14-17. 11. 2019

ралі Австралії

Після копітких переговорів з організаторами етапів все 13 ралі були збережені, включаючи Тур Корсики. Більш того, шостим етапом було додано Ралі Чилі, яке вперше пройде на території цієї країни. Старт чемпіонату традиційно намічений в Монте-Карло (24-27 січня), а закінчиться турнір в Австралії 17 листопада.

Зміни в командах

У міжсезоння в класичному ралі відбулося справжня подія — шестиразовий чемпіон світу Себастьян Ожьє та його штурман Жульєн Інграссія перейшли в команду «Citroen» з «M-Sport Ford». Непорозуміння між беззмінним лідером турніру і керівництвом американської стайні зріло протягом усього сезону, що вилилося в кілька невиразних етапів, які провів Ожьє. У новій команді прихід Ожьє сприйняли позитивно, адже феноменальне пілотування француза має принести «Citroen» Кубок конструкторів.

ралі світу

На особливу увагу заслуговує перехід в «Citroen» ще одного перспективного пілота — фіна Есапеккі Лаппи. У Ралі світу-2018 він зайняв п’яте місце, показавши всім, що має всі задатки для боротьби за чемпіонство. На жаль, потенціал «Toyota Yaris WRC» не можна порівняти з автомобілем «Citroen C3», тому талановитий фін був змушений задовольнятися лише входом до п’ятірки. Об’єктивно в прийдешньому змаганні він може піднести сюрприз і поборотися як мінімум за першу трійку.

Місце Лаппи в «Toyota Gazoo Racing WRT» пустувало недовго: його зайняв Кріс Мік. У минулому сезоні пілота ганебно звільнили з «Citroen» без пояснення причин. На думку журналістів, всьому виною стала нестриманість пілота, його небажання прислухатися до керівництва команди і шалений стиль пілотування. З огляду на амбітний характер Міка, він горить бажанням довести, що французька стайня поквапилася з висновками.

Претенденти на перемогу

У Ралі світу-2019 є тільки один очевидний претендент на перемогу. Про Себастьяні Ожьє, який завоював шість чемпіонських титулів поспіль, можна говорити довго і захоплено. Не варто забувати про інших претендентів, тим більше що до кінця залишається неясним, як пройде зміна гоночного авто для легендарного француза. У список головних конкурентів Ожьє в прийдешньому першості входять:

  • Отт Тянак;
  • Тьєррі Невіл;
  • Есапекка Лаппи;
  • Ярі-Матті Латвала.

Естонець Отт Тянак протягом багатьох років вважається претендентом на чемпіонство в WRC, але кожен раз гонщику чогось не вистачає. У минулому сезоні він може занести в актив лише етапи в Фінляндії (відразу 30 очок), Німеччини, Туреччини. На інших трасах Тянак виглядав непереконливо, в результаті чого гонщик виявився на третьому підсумковому місці. У прийдешньому сезоні у естонця є всі шанси на заповітний трофей, головне проявити концентрацію на всіх етапах, а не на окремих Гран-прі.

Гонка Ралі світу

Бельгієць Тьєррі Невіл прикро програв титул в минулому сезоні, поступившись ним буквально на останньому етапі в Австралії. Відставання від Ожье склало нікчемні 18 балів, тому гонщику напевно було подвійно прикро. У Ралі світу-2019 пілот буде гранично мотивований: у головного конкурента можуть виникнути проблеми з адаптацією в новій машині, і такий рідкісний шанс зобов’язаний використовувати бельгієць. Чи розуміють це і букмекери, які оцінюють шанси на чемпіонство Невіла вище, ніж у Ожьє.

Імовірність завоювання титулу фінами Лаппи і Латвалой близька до нуля. У минулому сезоні вони стабільно набирали очки практично на кожному етапі, однак при цьому займали не найвищі місця. Стабільність — ось єдина причина, по якій ці пілоти включені в список претендентів на чемпіонство. У разі проблем у Ожьє та Невіла фіни напевно вклиняться в боротьбу за перші місця.

Таким чином, Ралі світу-2019 принесе багато позитивних емоцій. Вперше за довгий час передбачити переможця турніру вкрай складно, що робить його ще більш видовищним, несподіваним, цікавим для перегляду. Подивившись це спортивна подія хоча б раз, ви оціните його захопливість і станете палким вболівальником одного з екіпажів або команд-учасниць.

Кращі моменти WRC дивіться в наступному відео:

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector