Зміст
Указом Президента РФ №324 «Про грошове заохочення кращих вчителів» та за участю Міністерства освіти засновані конкурси для вчителів в 2018-2019 навчальному році в Росії. За результатами змагань буде визначена тисяча переможців-педагогів, які отримають премії в сумі 200 тисяч рублів. Виплати проводяться після проходження всіх етапів і вручаються особисто педагогу.
Види конкурсів для педагогів
За типом проведення конкурси для вчителів бувають:
- очні;
- віддалені (дистанційні).
За територіальною ознакою розрізняють:
- міжнародні;
- всеросійські;
- федеральні (регіональні, крайові, обласні, республіканські);
- муніципальні (міські).
Організаторами та засновниками можуть виступати:
- міністерства;
- міські УНО;
- сторонні ініціатори.
Умови участі
Брати участь в конкурсах на отримання грошового винагороду мають право вчителя зі стажем роботи в педагогічному закладі понад три роки, що працюють в сфері початкового рівня, основного або середньої ланки загальної освіти. Тим, хто отримав грошове заохочення в поточному навчальному році, не можна брати участь в конкурсах подібного рівня протягом 5 років. Затвердження правил проведення конкурсів покладається на Уряд РФ.
Порядок і виплата винагороди регламентується Урядом, також щорічно змінюється кількість грошових призів для різних суб’єктів Росії, що визначає Міністерство освіти і науки РФ.
У всіх суб’єктах РФ на новий навчальний рік створюється нова комісія, яка оцінює конкурсантів, за сприяння органів виконавчої влади, яка складається з:
- керівників установ освіти — 25%;
- представників профспілок — 25%;
- громадських об’єднань, що працюють в освітній сфері — 25%;
- батьків або опікунів учнів обраних педагогічних установ — 25%.
Для участі в конкурсі колегіальний орган школи, де працює вчитель, подає заявку. Відбір переможців відбувається на основі наявності наступних критеріїв:
- Апробованої власної методики, по предмету, що викладається: наявність публікацій в офіційних ЗМІ і відкликання з рецензією на методику.
- Позитивною трирічної динаміки навчаються за унікальною методикою.
- Високих результатів учнів на позаурочних заняттях з вказаного предмету: успішна участь учнів у Всеукраїнських та Міжнародних олімпіадах, наявність учнів з призовими місцями на змаганнях шкільного або республіканського, крайового рівня, наявність переможців Всеукраїнських конкурсів.
- Створення педагогом умов для учнів для набуття досвіду соціалізації та громадської позиції.
- Роботи вчителя з дітьми різних соціальних груп і рівнів розвитку (діти-інваліди; обдаровані; учні з дивиантное, соціально-небезпечним поведінкою; з неповних сімей, соціально-нестійких шарів; мігранти; діти-сироти).
- Використання різних технік і технологій, за допомогою дистанційних і електронних програм.
- Безперервність самонавчання педагога-учасника: участь в НПК, семінарах, наявність наукового ступеня або навчання в аспірантурі, участь в професійних змаганнях.
Всі документи, надані на конкурс, завіряються підписом і печаткою керівника установи, в якому здійснює свою діяльність педагог. Конкурсна комісія навпроти кожного пункту виставляє число балів, які підсумовуються, і таким чином визначає рейтинг учасників на кожному з рівнів. На підставі систематизованих даних і наданих рейтингів Міносвіти визначає переможців, яких нагороджують.
Всеросійський конкурс «Учитель року 2019»
Флагман змагань між педагогами Всеросійського рівня — конкурс Учитель року. Щорічний конкурс, символом якого обраний пелікан, в пориві розпростер крила над своїми пташенятами, за аналогією з учителем і його учнями.
Засновники конкурсу:
- Міністерство освіти і науки РФ;
- ЗАТ видавничий дім «Учительська газета»;
- ЦК профспілок педагогічних працівників.
Цілі проведення:
- заохочення молодих талановитих професіоналів в педагогіці;
- підняття рівня престижу професії вчителя;
- використання і трансляція досвіду кращих вчителів Росії педагогічному співтовариству.
Учасниками можуть бути вчителі всіх навчальних закладів загальної освіти незалежно від форми управління та власності установи. А також педагоги вищої школи, реалізовують програми навчання в школах за сумісництвом.
Етапи проведення:
- Початковий етап — всередині освітнього закладу.
- Другий — проводиться на муніципальному рівні міським або регіональним управлінням народної освіти.
- Третій — покладено на держоргани управління освіти РФ.
- Заключний — фінал конкурсу, проводиться Міністерством освіти і науки РФ.
У фіналі від одного округу РФ може брати участь тільки один учасник переможець третього рівня.
Всеросійський конкурс «Учитель»
Конкурс «Учитель» організований благодійним фондом в 2015 році, він став щорічним. засновники:
- благодійний фонд родини Рибакових;
- асоціація «Національне товариство технологій в освіті» (Ното).
партнери:
- академічний партнер Московський міський університет;
- освітній — корпорація «Російський підручник» (Дрофа, Вентана Граф);
- інформаційні: World Schools Show 2018, Кодвардс, Newtonew, Atlas communications, Edexpert, Вісник освіти Росії, Знаніка, ГлобалЛаб, Снейл, Талент.
Метою проведення є виявлення педагогів, які використовують кращі інноваційні технології та соціальні практики в навчанні школярів і підтримка таких вчителів. В рамках конкурсу оголошено 5 напрямків:
- «Лідер змін».
- «Учитель цифрового світу».
- «Педагогічний дизайнер».
- «STREAM-вчитель».
- «Учитель-мейкер».
При подачі заявок немає обмежень щодо мінімальної педагогічного досвіду, заявки приймаються і від молодих недосвідчених фахівців, самих готових навчатися, але володіють сучасними методиками.
У процесі підготовки до конкурсу організатори проводять:
- навчальні вебінари;
- суспільне обговорені висунутих проектів;
- обмін професійним досвідом і ідеями з отриманням експертного висновку.
Початок конкурсу з 01.10.2018 р, фінал 01.07.2019 р Проведення складається з трьох етапів:
- 10.2018 — 20.12.2018 р — прийом заявок педагогів-учасників;
- 12.2018 — 27.01.2019 р — аналіз підданих заявок;
- 02.2019 р — відбір та затвердження переможців конкурсу «# iУчітель».
За результатами відбору 50 переможців відвідають Гельсінкі (Фінляндію) в березні 2019 року, на сертифікаційну академію iУчітелей Ното.
«Маяк освіти»
З метою постійного розвитку і вдосконалення педагогами власної майстерності і апробації нових методик викладання заснований всеросійський безстроковий конкурс «Маяк освіти». Педагог в конкурсній роботі описує власні досягнення, визначає вектор майбутнього напрямку і презентує апробовані методики і результати своєї майстерності.
Заявки на участь в конкурсі приймаються в електронному вигляді, куди вирушає робота в текстовому форматі з необхідними додатками. При створенні колективних методик подається загальна заявка з перерахуванням авторів.
номінації:
- розробка уроку;
- ІКТ в освіті;
- авторські методики;
- майстер-класи;
- педпроект;
- есе педагога;
- презентація;
- педагогічний досвід;
- досвід впровадження ФГОС;
- розробка заходів присвячених «Року волонтера»;
- акції волонтерської допомоги в рамках «Року добровольця (волонтера)».
Визначаються переможці трьох ступенів, і лауреати, чиї праці заслуговують заохочення, нагороджуються дипломами.
«З планетою разом!»
Розвиток в дітей дбайливого ставлення до природи, тваринам, навколишнього світу і екології в цілому, формується з дитинства. Для цієї мети педагоги постійно проводять заняття, а підсумком їх спільної роботи стає доброчесна розуміє суспільство. Якщо накопиченого досвіду на екологічному терені прищеплення знань учням стільки, що з’явилися власні методики і техніки, то участь в конкурсі допоможе це довести.
В рамках безстрокового конкурсу «З планетою разом!» Виділені номінації:
- екологічний урок;
- урок-екскурсія;
- екологічний проект;
- екологічна презентація;
- екологічна гра;
- екологічна бесіда;
- екологічна вікторина;
- екологічна стежка.
Критеріями оцінки послужать вміле включення сучасних технологій, використання авторських методик, креативних технік виховання і освіти, сегментований аналіз і корекція усталених екологічних цінностей. Цілеспрямоване формування в учнів творчого мислення та вміння формувати правильні причинно-наслідкові взаємозв’язки природного характеру.
Регіональні конкурси
Для вчителів Росії проводиться цілий ряд конкурсів федерального рівня, за такими номінаціями:
- Методична розробка.
- Робоча програма педагога відповідно до ФГОС.
- Педагог — творча професія.
- Педагогічні інновації.
- Сучасний урок по ФГОС.
- Педагогічний досвід.
- Конспект уроку.
- Урок з використанням ІКТ.
- Позакласний захід.
- Кращий сайт (блог).
- Інтегрований урок.
- Здоров’язберігаючих технологій на уроці.
- Мій кабінет.
- Краща презентація до уроку.
- Мій педагогічний досвід.
Засновниками цих проектів є:
- педагогічна академія сучасної освіти;
- ФКУ «Московський гуманітарний педуніверситет»;
- департамент держполітики в сфері захисту прав дітей;
- Міністерство науки і освіти РФ;
- центр науки, освіти і виховання.
Роботи надаються в електронному вигляді у формі текстових матеріалів, доповнених фото-, відео-, аудіо інформацією, презентаціями та демо-роликами проектів.