З 1 січня 2019 року в Росії вступають в силу зміни ПДР, пов’язані з новими штрафами і правилами для водія. Перш за все, нововведення ставляться до ОСАГО, паливним акцизам і штрафів.
система штрафів
Штрафи ГИБДД прописані в 12 чолі КоАП РФ. В кінці минулого року серед автомобілістів активно ходили чутки, що штрафи за порушення на дорозі зростуть у кілька разів. Страхи не виправдалися: з 1 січня 2019 року штрафи залишили в колишньому розмірі й не ввели нових.
Поправки в ПДР стосуються системи відстеження порушень. Тепер співробітники ГИБДД зможуть виписувати штрафи за відеозаписами, причому не тільки з камер спостереження, розташованих на дорозі, але і за матеріалами, наданими третіми особами. Правда, тут є одне але: відеоматеріали повинні будуть надаватися з пристроїв, на які заздалегідь повинна бути встановлена офіційна програма. Провести апгрейд буде в інтересах самих автовласників, адже так водіям буде легше довести свої права в спірних випадках на дорозі.
Зміни штрафів, пов’язаних з порушеннями правил дорожнього руху, останній раз провели в минулому році, але в 2019 на розгляді у парламентаріїв все ж залишилося ряд моментів. Пов’язані вони з поняттям «небезпечне водіння», а також з покаранням за повторні правопорушення. У першому питанні є нюанси, пов’язані з розробкою схем стягнення, адже до сих пір на офіційному рівні так і не визначили межі того самого «небезпечного водіння».
З другим же питанням справа йде простіше. По суті, депутати пропонують повернутися до системи, яка діяла ще в СРСР. Сьогодні прав позбавляють за одне серйозне порушення, парламентарії ж пропонують повернути поняття «сукупність порушень». Позбавити прав можна буде водіїв, які вчинили чотири і більше дрібних помилок в рік.
Нове в ПДД
У 2019 відміняють понижуючий коефіцієнт при перевантаженні. Законопроект був розроблений ще рік тому, але вступ його в силу відклали на 12 місяців. З 1 січня ніяких поблажок не буде. У такий спосіб вирішили берегти дорожнє полотно. Зміни будуть цікаві насамперед водіям великовантажних автомобілів. Навантаження на осі закладається ще при виробництві автомобілів.
Небезпека ж порушення технічних характеристик полягає не тільки в шкоді для самого транспортного засобу, а й для доріг, а також зростає ризик аварійних ситуацій:
- Розбивається покриття, особливо на старих дорогах і мостах.
- Гальмівний шлях стає довшим заявленого, що підвищує ризик для інших учасників руху.
- Перевантажений автомобіль легше заносить на поворотах і він частіше перевертається, особливо в гірських умовах.
- Автомобіль швидше зношується.
Саме тому ГИБДД вирішило посилити покарання за перевантаження. За новими правилами дорожнього руху з 1 січня 2019 року санкції помітно зросли:
- Провезення крупногабарітов без спецдозволу, в якому буде вказано маршрут слідування, передбачає штраф 2-50 тис. Руб.
- Проїзд з підробленими документами, в яких занижений вагу, — 5 тис. Руб.
- З метою запобігання повторного заниження ваги автомобіль відправляється на штрафмайданчик і залишається там до тих пір, поки штраф не буде сплачено.
- Проїзд по дорожньому полотну при наявності на ньому знака 3,12 з перевантаженням передбачає санкції від 2 до 2,5 тис. Руб.
Покарання за перевантаження передбачено і для легкових автомобілів. Штраф стягуватимуть в тому випадку, якщо сумарна вага рухомого транспортного засобу перевищено на 250-600 кг. Також співробітники ГИБДД будуть ретельно стежити за кількістю пасажирів у машині, і тут важливий не тільки вагу, але і відповідність цієї кількості кількості ременів безпеки в авто. За кожного непристебнутий людини — 1000 рублів, а за порушення правил перевезення — 500.
списання штрафів
Щоб розвантажити приставів, з середини 2019 року запрацює система стягнення через банк. Це торкнеться сум, що не перевищують 3000 рублів. При винесенні рішення про грошове відшкодування документи будуть відправляти не тільки виконавцю, але і в банк. Якщо сума не буде погашена протягом двох днів, то грошові кошти автоматично спишуться з рахунку порушника. При цьому до цієї суми додадуть 1000 рублів виконавчого збору. За прогнозами, така схема дозволить збільшити відсоток стягнень.
Для водіїв є і плюси: ст. 32,2 КоАП передбачає 50% знижку при оплаті штрафу протягом 20 днів. Водіям, які бажають скористатися такою пропозицією, слід пам’ятати, що 20 діб відраховуються від дати винесення рішення, а не від дати вступу документа в силу.
Змінюється і система розподілу отриманих коштів. Якщо раніше все йшло безпосередньо в регіональний бюджет, то з 2019 року гроші йти в дорожні фонди і використовуватися для ремонту і модернізації покриття.
Нововведення для велосипедистів
Зміни до правил дорожнього руху, що стосуються велосипедистів, заробили ще в 2018, з 1 січня 2019 за їх недотримання співробітники ГИБДД будуть виписувати штрафи. Велосипедисти стають повноправними учасниками руху. Для них навіть розробляються спеціальні знаки — 5.33 і 5.34, які будуть встановлені на дорогах. Перевага перед автомобілями велосипедисти мають тільки в зоні «велосипедна доріжка». При пересуванні по проїжджій частині (а таке право з 2018 закріплено в ПДР) велосипедисти підкоряються загальним правилам, встановленим для транспорту. Тепер можна буде паркувати велосипед на велосипедній доріжці, це буде прирівняне до стоянки на тротуарі.
Контроль за техоглядом
З початку 2019 року переглянуть порядок контролю за проведенням техогляду. Зміни можуть вступити в силу лише до кінця року, але швидше за все це відбудеться тільки в 2020. До чого готуватися автовласникам?
- Відсутність діагностичної карти тягне за собою покарання у 2000 руб. Контроль тепер здійснюватимуть за допомогою камер спостереження. При цьому санкції можуть накладати щодоби.
- При виявленні порушень в виписаної діагностичній карті або її видачі без реального техогляду оператору ТО буде виписаний штраф в 10 тис. Руб, а юрособі — 300 тис. Руб. Повторні порушення — дискваліфікація фахівця і 500 тис. Для компанії.
- При передачі помилкових відомостей в єдину базу на посадову особу накладається штраф у 10 тис.
- Організації без акредитації належить стягнення в 300 тис. Або арешт всього майна на термін до 6 міс.
Техогляд можна буде тепер проходити в будь-якому населеному пункті без прив’язки до місця реєстрації транспортного засобу. Головна умова — наявність акредитації в організації, яка видає діагностичну карту.