Профстандарти для педагогів 2019 | з 1 січня, зміни

20 грудня 2016 року у базі Московського державного психолого-педагогічного університету відбулася Всеросійська конференція, на якій обговорювалося введення професійного стандарту для педагогів. Дискусія вийшла досить гарячою, адже виступають запропонували кардинально змінити формат оцінки професійної діяльності вчителів і налякали педагогів перспективою складання кваліфікаційних іспитів вже в 2019 році. Що змінилося на сьогоднішній день, і якими дійсно буду профстандарти для співробітників дошкільної освіти, вчителів-предметників та викладачів вищої школи, починаючи з 2019 роки? Давайте розбиратися.

введення ПРОФСТАНДАРТ

Мова про необхідність стандартизації параметрів оцінки професійної діяльності в різних сферах праці, ведеться ще з 2012 року. Тоді Володимир Путін у своєму виступі заявив, що саме введення єдиних професійних стандартів допоможе країні зміцнити економіку і підняти систему освіти на якісно новий рівень. Результатом першого етапу стала розробка стратегії запровадження профстандартів. У Федеральному законі про працю з’явилися такі поняття, як «професійний стандарт» і «кваліфікація працівника», а на розгляд спеціальної комісії запропоновано більше 300 проектів, в числі яких був і проект професійних стандартів для педагогів, який повинен був вступити в силу вже в 2018 році.

Профстандарти для вчителів в 2019 році

На етапі розгляду і відкритих дискусій очевидною стала неготовність вітчизняної системи освіти до настільки кардинальних змін. Фахівці вирішили, що і вчителям, і організаціям, на плечі яких ляже обов’язок перевіряти компетенцію вчителів, необхідний певний перехідний період, який дозволить легко і максимально безболісно адаптуватися до нових вимог.

Особливості професійних стандартів для педагогів

По суті, в тексті нового документа докладно прописані характеристики сучасного вчителя, здатного ефективно викладати свій предмет, прищеплювати учням практичні навички, вибудовуючи міжпредметні зв’язки, з огляду на специфіку сучасного суспільства і знаходячи індивідуальних підхід до кожного з урахуванням його інтелектуальних і фізичних можливостей. Для молодих, активних і відкритих до інновацій фахівців зміни зрозумілі й очевидні, а ось педагогам, які звикли працювати за стандартами «старої» школи ідеї припали до душі.

Отже, нові профстандарти для педагогів, введення яких плавно відсунули на 2019 рік, зажадають від вчителів не тільки наявності диплома про вищу освіту, а й ряду компетенцій:

компетентністьпояснення
1Глибоких знань по предмету.Навіть якщо ви читаєте математику виключно в 5 і 6 класах, необхідно в ідеалі володіти всією шкільною програмою, включаючи теми старшої школи.
2Базових знань в суміжних областях і інших предметах.Необхідна умова для проведення інтегрованих уроків, ставку на які робить новий стандарт навчання.
3Компетентності в сфері IT-технологій.Використання на уроках мультимедійних презентацій, відео-роликів, віртуальних середовищ і різних комп’ютерних програм вже давно стало нормою і невід’ємною частиною освітнього процесу.
4Розуміння психічних і фізіологічних процесів, що протікають в організмі дітей різних вікових груп.Ці знання допоможуть вчителю правильно побудувати формат спілкування з учнями, знайти оптимальний підхід до кожної дитини і підібрати матеріал, який діти сприймуть з інтересом і зможуть зрозуміти.

Важливим аспектом для сучасного вчителя буде готовність до того, що в класі може виявитися учень з особливими потребами.

5Вміння працювати з батьками і залагоджувати конфліктні ситуації.Це сьогодні базові вимоги в будь-якій сфері, де є безпосередній контакт з людьми.

ПРОФСТАНДАРТ для педагогів предметників в 2019 році

Педагоги, які прагнуть крокувати в ногу з часом, вже давно взяли всі ці моменти на озброєння, не чекаючи, коли держава їх пропише в певному документі. Тим же, хто вперто намагався не помічати того, що світ навколо змінюється, доведеться пристосовуватися і вчиться працювати по-новому, реалізуючи потрійну структуру:

  1. ефективне навчання;
  2. виховання впевненою в собі і здатною приймати рішення особистості;
  3. всебічний розвиток.

Як буде працювати новий ПРОФСТАНДАРТ?

Вимоги зрозумілі і давно не нові, але як будуть перевіряти, хто відповідає високому званню «учитель», а хто ні? Це питання сьогодні хвилює багатьох працівників сфери освіти, адже, незважаючи на те, що випускники 11 класу у всіх регіонах складають іспити за єдиним стандартом, рівень викладання у великих містах і віддалених районах може істотно відрізнятися.

З метою визначення рівня окремо взятого вчителя, незалежно від регіону його трудової діяльності, до 2019 року будуть розроблені єдині стандарти. А до звичних для педагогів етапах атестації додасться здача іспиту. НКТ (Національний Кваліфікаційний Тест) буде включати в себе питання з трьох напрямків:

  1. предметна область (для кожного напрямку це будуть свої питання);
  2. педагогіка;
  3. психологія.

Всебічний розвиток дитини в 2019 році

Вже представлені проекти таких тестів для співробітників дошкільних установ, вчителів молодшої школи та предметників, психологів і дефектологів, завучів і директорів, а також інших учасників освітнього процесу.

Вже з 1 січня 2019 року, коли і почне діяти новий ПРОФСТАНДАРТ, вчителі отримають ряд додаткових можливостей для особистісного та кар’єрного зростання, а саме:

  • активний учитель, дає високі результати, більше не повинен буде чекати 5 років для чергової атестації;
  • довівши високий рівень, будь-яка молода фахівець зможе отримати відповідну категорію (можна буде «перестрибувати» відразу на 1 або з 2 на вищу);
  • перспектива кар’єрного росту знайде своє відображення в двох нових посадах: старший і провідний вчитель.

Кар

Мінуси прийдешньої реформи

Якщо все так райдужно, то чому багато вчителів не в захваті від нововведення?

Нові профстандарти, які Уряд планує ввести для педагогів в прийдешньому 2019 році, можуть підняти на поверхню такі непрості питання:

  • Що робити з учителями, які не зможуть підтвердити свою кваліфікацію?
  • Хто оплатить додаткове навчання «провалили» іспити?
  • Ким замінити тих, хто не пройде атестацію або вирішить піти з освіти, злякавшись нових вимог?

Проблеми освіти в 2019 році

На сьогоднішній день питань залишається чимало. Хоча творці нових стандартів і запевняють, що ніяких масових звільнень не відбудеться, а можливість підвищити свій рівень буде надана кожному бажаючому, невизначеність лякає. Тільки час покаже, чи буде новий стандарт проривом, здатним підняти рівень викладання і престижність професії чи великим головним болем для невеликих шкіл, у яких і сьогодні чимало кадрових проблем.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector