Умовно-затверджені витрати на 2019-2020 роки | доходи федерального бюджету

Уряд РФ щорічно затверджує проект федерального бюджету на майбутній рік, а також планові показники на наступні за ним 2 календарні роки, де прописані як сумарні прогнозні і планові доходи, так і умовно затверджені витрати на 2019, 2020 і 2021 роки.

Як затверджуються витрати

Федеральний бюджет РФ — ключова частина бюджетної системи країни, яка представляє собою економічне обгрунтування централізованого витрачання грошових коштів, що надходять в російську скарбницю, з урахуванням поточної економічної обстановки і на підставі прогнозу руху капіталу.

Через ФБ РФ відбувається:

  • перерозподіл ВВП і ВНП;
  • акумуляція грошових ресурсів для регулювання економічної ситуації в Росії, проведення соціальної політики і підтримки високого рівня обороноздатності країни.

За допомогою ФБ РФ в ключові галузі народного господарства і регіони надходять кошти, необхідні для успішного функціонування економіки країни. Умовно-затверджені витрати, далі УКР, відповідно, формуються виходячи з даних Законопроекту про ФБ.

Що таке УКР? Згідно п. 5 ст. 184.1 Бюджетного кодексу РФ, під умовно затверджуються, або інакше — затвердженими, розуміються нерозподілені бюджетні асигнування, тобто ті витрати, які не були розподілені за статтями витрат відповідно до прийнятої класифікації. За своїм економічним змістом, даний вид витрат являє собою якийсь резерв для Мінфіну, на суму якого можна в майбутньому, за сприятливих ринкових умов, скоротити обсяг витрат. Грубо кажучи, вони являють собою якусь фінансову «подушку безпеки», здатну компенсувати дефіцит коштів в кризовий період.

Умовно-затверджені витрати на 2019-2020 роки

Офіційні дані

Дані законопроекту № 556362-7 «Про федеральному бюджеті на 2019 рік і на плановий період 2020 і 2021 років» корелюють з інформацією з ФЗ № 459 від 29.11.2018 р На підставі останнього документа були встановлені планові доходи і витрати бюджету на 2019 і 2020 рр.

Суми надходжень і витрат розраховані з урахуванням прогнозного ВВП, який за попередніми оцінками складе (в млрд. RUB):

  • 105 820,0 в 2019 році;
  • 110 732,0 RUB в 2020 році;
  • 118 409,0 у 2021 році.

Також враховується прогнозний і плановий рівень інфляції:

  • 4,3% — в 2019 році;
  • 3,8% — в 2020 році;
  • 4% — в 2021 році.

Дані про надходження грошей і витратах федерального бюджету РФ на 2019, 2020 і 2021 рр. на підставі офіційного опублікування — ФЗ № 459 від 29.11.2018 р — консолідовані в таблиці.

Показатель2019 (прогноз), тис. Руб.2020 (план), тис. Руб.2021 (план), тис. Руб.
доходи19969336961.220218609435.520978007777.8
в т.ч. доходи від нафтогазової галузі3369178509.12776922877.32631983515.5
витрати18037246116.418994250253.620026029899.3
умовно затверджені витрати на 2019 і 2020-ті474856256.31001301495
внутрішній борг11612754160.313500046376.65176325636.6
зовнішній борг64,6 млрд. USD, або 54.8 млрд. EUR64,3 млрд. USD, або 52,7 млрд. EUR68,0 млрд. USD, або 54,9 млрд. EUR;
профіцит1932090844.81224359181.9951977878.5

Таким чином, в наступні 3 роки ФБ РФ обіцяє бути профіцитним. При сприятливому сценарії профіцит складе 1,8% ВВП.

У таблиці представлено витрачання грошових коштів за ключовими напрямами на 2019 р .:

Стаття затратДоля в загальних витратах,%
Соціальна політика27.1
оборонний комплекс16.2
Національна економіка12.5
Національна безпека7.8
Загальні питання державного характеру5.2
Інші сфери, в т.ч. освіта, охорона здоров’я, житлово-комунального господарства і т.д.31.2

Коментарі експертів

Андрій Макаров вважає, що доходи зростуть приблизно на 22% в 2019 р порівнянні з 2018 г. При цьому, за словами того ж експерта, рівень інфляції, закладений в розрахунок, може бути істотно нижче, так як даний параметр до сих пір не узгоджений з ЦБ РФ.

За даними фахівців РАН, надходження грошових коштів в ФБ РФ в 2018-2020 році зростуть приблизно на 10,6% в номінальному вираженні. Причому їх частка відносно ВВП буде знижена. Плюсом нового підходу до бюджетування є зниження доходів від нафтогазової галузі, що є важливим стимулом для власного виробництва. Результатом стане підвищення курсу рубля до долара: в 2019 р курс може скласти 63,6 RUB за 1 USD проти поточних 66,4 RUB. Через поступової відв’язування економіки країни від сировинних носіїв вартість бареля нафти марки Urals в 2019 р знизиться до 63,4 USD проти 69,6 USD в 2018 р

засідання РАН

засідання РАН

Експерти вказують про нагальну потребу коригування частки доходів з урахуванням реальної ринкової ситуації в країні. При поточному розкладі необхідні:

  • зрушення в промисловому виробництві;
  • диверсифікація промислового сектора економіки;
  • зростання вітчизняного виробництва;
  • імпорт продукції машинобудування.

Що стосується витрат, то вони будуть знижуватися в 2019-2020 р Але з урахуванням 2021 року їх зростання в номінальному вираженні складе близько 2,6%, що значно нижче рівня інфляції.

В цілому, потрібно розуміти, що в поточних ринкових умовах, коли майбутні ціни на нафту залишаються загадкою навіть для іменитих експертів, а обсяги можливих санкцій оцінити і зовсім не представляється можливим, планування навіть в середньостроковій перспективі — процес вкрай складний. Виходячи з представлених офіційних даних, можна зробити висновок про те, що бюджет був сформований з урахуванням профіциту. Цифри, представлені в ньому, є дещо завищеними: досягти подібних показників можливо тільки при сприятливій ринковій ситуації в 2019-2021 рр.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector