Реформа ГИБДД в 2019 році: розформування, що буде, реорганізація

З початку 2018 року в структури МВС Росії було внесено чимало змін, які також торкнулися Державтоінспекції. Чи буде продовжена реформа ДАІ в 2019 році? Що ще хочуть міняти? Ці питання хвилюють не тільки службовців, а й самих водіїв.

Суть реорганізації ДАІ в 2019 році

Як зазначає лідер партії «Автомобільна Росія» В’ячеслав Лисаков, нинішня влада взяли «курс на ліквідацію ДАІ». У січні 2018 з указом президента Росії почалося скорочення штабу співробітників Державтоінспекції (як і інших силовиків). Протягом року їх кількість повинні зменшити приблизно на 18%, що становить 10000 осіб.

Співробітник ГИБДД на дорозі

Повноваження поступово передають місцевій владі. Тепер проводити техогляд, видачу водійських прав та оформлення ДТП можуть інші, не силові держслужби. У світлі цих подій, а також внаслідок впровадження системи відеофіксації скоро у даішників практично не залишиться роботи. Ходять чутки про розформування ДАІ в 2019 році.

За повідомлення зі ЗМІ, в уряді дійсно розглядається можливість реформування структур Державтоінспекції з метою створення максимально ефективної організації, яка буде відповідати безпосередньо за дотримання правил дорожнього руху. Експерти бачать кілька варіантів розвитку подій:

  1. Обов’язки автоінспекції повністю перейдуть до місцевої влади, як це сталося в Москві.
  2. ГИБДД об’єднають з патрульною службою ППС. В екіпажі разом працюватимуть ППС-ник і колишній співробітник ДАІ. Їм доведеться одночасно виконувати кілька функцій: стежити за ситуацією на вулиці і на дорогах. Така практика використовувалася в ряді країн світу, наприклад, в сусідньому Казахстані.
  3. Реєстрацією порушень, а також їх запобіганням буде займатися служба ДПС. Вони будуть працювати саме «в полі», а ось адміністративна робота ляже на інші держструктури.

За яким сценарієм відбудеться скасування ГИБДД в 2019 році, поки не відомо. Швидше за все, депутати оберуть «золоту середину» і відбудеться злиття ДАІ і ППС.

Співробітник ГИБДД на дорозі

Поки що триває «очищення» Державтоінспекції від непотрібних кадрів. Скорочують переважно офісних працівників. У найближчому майбутньому існує ймовірність виведення співробітників, які не зайняті безпосередньо правоохоронною діяльністю, на цивільні посади. Сюди відносяться бухгалтера, медпрацівники, кадровики і ін.

Навіщо потрібні реформи

З моменту виникнення управління по забезпеченню безпеки дорожнього руху або ГИБДД пройшло 84 роки. За цей час підрозділ поповнювалося і розширювалося. У 2017 році кількість службовців становило 55 000 чоловік. На думку російського уряду це кількість набагато перевищує реальну потребу в кадрах. В інших країнах світу співвідношення цивільних осіб до військових майже в 2 рази нижче!

У той же час, на дорогах даішників поступово замінюють камери відеофіксації. Ці пристрої вже зараз оформляють в 2 рази більше штрафів, ніж працівники ДАІ, і їх установка триває. Камери здатні фіксувати будь-які візуальні порушення, так що цілком можливо, що скоро цю роботу буде виконувати автоматика.

Автоматизація системи є головною причиною, яка пояснює необхідність реорганізації та скорочення Державтоінспекції. Патрулі все одно будуть потрібні (хоча б для того, щоб перекривати дороги, або зупиняти нетверезих водіїв та інших порушників, яких не можна відловити за допомогою відеофіксації), але в меншій кількості.

Камера спостереження

Ще для реформ є ряд інших причин:

  1. З федерального бюджету на утримання величезного штабу ДАІ йдуть не малі суми. Спочатку ця структура фінансувалася за рахунок зовнішніх надходжень, тобто штрафів. Зараз вони не можуть покрити всі витрати.
  2. У відомстві багато зайвих структур, які можна прибрати безболісно. Як правило, це регіональні підрозділи, які виконують ті ж функції, що й інші держустанови.
  3. Також якщо «покопатися» знайдуться багато дублюються посад, особливо багато керівників.
  4. Державтоінспекція — це мало не найбільш корумпований орган управління. Щоб позбутися від хабарництва, потрібно повністю міняти систему цієї організації.

У зв’язку з цим виникає необхідність переглянути структуру ДАІ, прибравши або об’єднавши дублюються підрозділи, а також скоротити «зайвих» співробітників, обов’язки яких можуть виконувати інші.

За словами депутата Держдуми В. Похмелкина за безпеку дорожнього руху має відповідати окреме цивільне відомство, якому буде підпорядкована дорожня поліція. У такому випадку вона почне працювати на результат, а не з метою зібрати побільше штрафів.

Співробітник ГИБДД на дорозі

Плюси і мінуси реформи

Виходячи з вищесказаного, реформа ДАІ в 2019 році повинна принести багато користі:

  • Скорочення чисельності співробітників до оптимального рівня допоможе знизити статтю витрат по їх утриманню. У бюджеті з’являться кошти на інші справи (навчання кадрів і т.д.).

Крім масового звільнення МВС-шників, для поповнення державної скарбниці з 2019 року силовикам підвищать пенсійний вік на 5 років.

  • За рахунок грошових ресурсів, здобутих за допомогою реформи, з’явиться можливість сформувати нові підрозділи там, де в них є реальна потреба.
  • Передача деяких повноважень іншим органам збільшить ефективність роботи ДАІ. Менший обсяг обов’язків повинен сприяти підвищенню якості виконуваної роботи, адже займатися однією справою простіше.
  • Зменшення рівня корупції та бюрократії, за рахунок нової прозорої та спрощеної системи.

Мінусом може стати тимчасова нестача кадрів, що виражається у вигляді зниження якості послуг, що надаються, а також погіршення ситуацій на дорогах. Багато боятися, що не буде кому боротися зі злочинцями на дорогах. Однак, складно передбачити, як воно буде насправді.

Реформи системи штрафів за записами з відеореєстраторів

Також в 2019 році планують здійснити законопроект, щодо удосконалення системи оформлення порушень ПДР, записаних на відеореєстратори звичайних громадян. Зараз залучити порушника до відповідальності на підставі запису з особистого відеореєстратора можна, але ця процедура досить складна і тривала. Після вступу в силу нового законопроекту, що має відбутися якраз до початку 2019 року, приватні відеореєстратори зможуть виконувати свою функцію нарівні з дорожніми відеофіксатор.

Співробітник ГИБДД на дорозі

Для цього збираються створити спеціальний додаток для смартфонів. Воно буде підключатися до камери і відправляти записи в центр ГИБДД. Далі співробітники автоінспекції розглядають порушення і при необхідності виписують штраф винному. Згодом його можна оскаржити, пред’явивши інші докази, не видимі на записи.

У додатку має бути присутня захист від фальсифікації відеоданих, так що обдурити систему неможливо.

Такі поліпшення допоможуть не тільки самим водіям швидше вирішувати ситуації і карати винних, а й реєструвати більше число порушень співробітниками ДІБДР. Як показує практика, на аматорські кошти реєстрації нерідко потрапляють записи порушень, які не так часто фіксуються офіційними пристроями і даішниками. Адже знаючи, що тут варто камера або пост, водій їздить акуратно, а от в «невидимих» зонах вже можна ПДР не дотримуватися. Тут на допомогу приходять приватні відеореєстратори, які можуть бути встановлені де завгодно.

Масова автоматизація процесів реєстрації дорожніх правопорушників може привести до появи офісного виду даішників, які будуть обробляти відео та виписувати штрафи, не виходячи з будинку.

На даний момент точних відомостей про те, що буде з ГИБДД в 2019 році, немає. Члени держдуми тільки говорять про необхідність реорганізації, але офіційний закон ще не прийнятий. Тому повідомлення про ліквідацію Державтоінспекції не повинні лякати працівників даної організації. Тим більше, що нікого не виганяють напризволяще. Колишнім даішникам надають інші посади в Міністерстві внутрішніх справ.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector