Продаж алкоголю в 2019 році: закон, правила і заборони, зміни

МОЗ Росії ініціював прийняття цілого ряду поправок в закон про продаж алкоголю, які повинні вступити в силу в 2019 році. Незважаючи на те, що проти їх розгляду активно виступали пивоварні компанії, для яких нововведення можуть обернутися великими збитками, депутати підтримали законопроект, спрямований на скорочення споживання алкоголю громадянами.

Передбачається, що за рахунок обмеження обсягу реалізованої продукції вдасться зберегти здоров’я нації, так як, згідно з даними МОЗ, близько 76% громадян щодня вживають пиво і не вважають, що це шкідливо або загрожує серйозними хворобами. В цілому за 15 останніх років вживання пива виросло майже в 3 рази і, на думку ініціаторів законодавчих нововведень, це безпосередньо пов’язано зі збільшенням виробництва алкогольної продукції і її доступності.

Умови продажу

В правила продажу алкоголю в 2019 році будуть внесені певні зміни, причому більшою мірою вони стосуватимуться реалізації пива — другого за популярністю напою в Росії. Якщо в січні минулого року почала діяти заборона на продаж пива в ПЕТ тарі об’ємом 1,5 л, то в поточному році ця норма буде знижена до 1 л, а в 2020 — вже до 0,5 л.

Пивовари вкрай негативно поставилися до нового законодавчого вимогу, вважаючи, що це обернеться для них колосальними збитками і знизить рівень рентабельності бізнесу. Але в МОЗ вважають, що така міра цілком обгрунтована, тим більше що пиво вживає більшість жителів країни.

Передбачається, що аналогічна умова реалізації буде діяти і для іншої продукції: вина, слабоалкогольних напоїв та коктейлів. Але подібні законодавчі зміни будуть розглянуті Держдумою тільки через 4 місяці.

продаж алкоголю

Також планується розробка законопроекту, згідно з яким буде збільшено мінімальний вік покупця алкогольної продукції. За словами Тетяни Голікової, спиртне можна буде продавати тим, кому виповнилося 20 років.

Коли можна продавати

Покупці вже звикли до діючого забороні на продаж алкоголю в нічний час, хоча спочатку така міра була негативно сприйнята громадськістю. Досвід виявився успішним і окремі регіони навіть посилили встановлене правило, збільшивши часовий інтервал заборони на реалізацію алкогольних напоїв (наприклад, в Комі замість затверджених 23 годин не можна пропонувати покупцям таку продукцію вже в 22-й годині). Але депутати не мають наміру зупинятися на досягнутому. У 2019 Держдума може прийняти законопроект, в рамках якого буде введена заборона на продаж спиртних напоїв в певні дні, що теж може посприяти скороченню обсягу споживання такої продукції. Зокрема, це стосується таких святкових днів, як День захисту дітей, Останній дзвоник, День Росії, Дні випускних вечорів і т. Д.

Дані кроки спрямовані на попередження популяризації алкоголізму серед населення, тим більше що пік споживання спиртних напоїв припадати на святкові дні. При цьому у великій зоні ризику перебувають підлітки, які не знають міри у споживанні, через що часто потрапляють у складні життєві ситуації.

Торгові точки

На даний момент продаж алкогольних напоїв регулюється законом, який був прийнятий ще в 1995 році. Але, на думку експертів, його слід переглянути, щоб у держави з’явилася можливість здійснювати тотальний контроль за обігом такого виду продукції. У зв’язку з цим в 2019 році може бути прийнята нова поправка, згідно з якою реалізація спиртних напоїв буде здійснюватися тільки в спеціалізованих торгових точках. І хоча такий законопроект ще перебуває в стадії розробки, передбачається, що в містах продаж буде здійснюватися тільки в магазинах площею не менше 50 кв. м., а в невеликих населених пунктах — не менше 25 кв. м. Причому буде враховуватися не тільки метраж самої торгової точки, а й площа, розташована перед її входом. І магазини, у яких відкрито вхід тільки з двору, будуть змушені обладнати окремий вхід з вулиці, інакше вони не зможуть отримати ліцензію на реалізацію алкогольної продукції.

Продаж алкоголю в РФ

З ініціативи Мінфіну найближчим часом в Держдуму може надійти на розгляд документ, який легалізує продаж спиртних напоїв на інтернет-майданчиках. І прийняття такого закону цілком виправдано, враховуючи, що росіяни все частіше роблять покупки онлайн, набуваючи за допомогою Інтернету не тільки побутові товари, а й продукти харчування. Проект документа, що легалізував онлайн-торгівлю, вже узгоджений, але МОЗ категорично проти такої ініціативи. Вони пояснюють свою позицію тим, що це суперечить затвердженої політиці держави щодо скорочення споживання алкоголю громадянами. Але Мінфін має намір лобіювати цей законопроект, який може бути прийнятий вже на наступній сесії Держдуми.

«Подбали» депутати і про роботу барів. На їхню думку, демонстрація алкогольної продукції за барною стійкою можна трактувати як заклик до її придбання, що стимулює відвідувачів частіше вживати алкогольні напої. У зв’язку з цим вже з липня 2019 року в місцях громадського харчування з барами на стелажах можна буде побачити пляшки з коньяком, горілкою, віскі або іншими міцними напоями, так як це буде заборонено новим законом. Таким чином демонструватися буде тільки пиво і вино, а вся інша алкогольна продукція буде представлена ​​виключно у вигляді меню. Втім, ініціатори даного нововведення не виключають, що, якщо правила торгівлі виявляться результативними, з часом з барних стійок доведеться прибрати всі залишилися там пляшки, незважаючи на невдоволення і протести власників закладів громадського харчування.

Мінімальний вік продажу алкоголю в 2019 році: відео

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector