Нова атестація педагогів з 2020 року | вчителів, зміни

Серед завдань з травневих указів Президента Путіна В. В. поставлено забезпечення глобальної конкурентоспроможності російської освіти і місця країни серед десятки світових лідерів по його якості. Одним з інструментів для її реалізації повинна стати нова атестація педагогів, яка буде діяти з 2020 року. На думку авторів розробки, вона покликана не стільки «покарати» фахівців, а знайти і виправити проблемні місця освітньої системи.

необхідність нововведень

Для діючої довгий час в Росії системи атестації педагогічних працівників характерно мінімум три недоліки:

  • необхідність для вчителя збирати численні документи (дипломи, грамоти, сертифікати про прослухані курси, опубліковані роботи);
  • відсутність єдиного порядку атестаційних процедур в регіонах країни (десь потрібні відкриті уроки, десь враховуються наявні документи або результати учнів), що не дозволяє проводити їх порівняння між собою;
  • практична відсутність реального впливу на кар’єрне зростання фахівця.

Нова атестація повинна кардинально змінити підхід до перевірки компетенції вчителів. Уже в 2020 році вони зможуть захистити себе від збору численних документів, а саму процедуру проходити безпосередньо на місці роботи. Для цього будуть використовуватися об’єктивні дані, які дозволять визначити рівень знання свого предмета, здібності фахівця мотивувати учнів і якість інших аспектів роботи.

Педагог в класі

Нові правила

Для атестації вчителів, яка буде працювати в російських школах в 2020 році, розробляється декількох оціночних параметрів. Останні зміни припускають, що ключова роль буде відведена Єдиним федеральним оцінним матеріалами (ЕФОМ).

Важливо! Точні форми, наповнення та рівні складності ЕФОМов для педагогів поки що знаходяться на стадії розробки і обговорення, які триватимуть аж до 2020 року, а при необхідності коригування будуть вноситися пізніше.

За попередніми даними ЕФОМ будуть включати три блоки:

  1. Письмова робота з профільної дисципліни, щоб перевірити не тільки предметні, а й методичні компетенції фахівця (орієнтовно займе 2 години). При цьому знадобиться рішення конкретних завдань по предмету, а також знання про принципи планування уроку, його побудови для якнайповнішого розкриття теми і засвоєння школярами.
  2. Відеозапис уроку, щоб оцінити комунікативні та психолого-педагогічні навички. Тут потрібно продемонструвати урок по спланованому план-конспекту, а також надати для аналізу приклади самостійних робіт учнів з виставленими оцінками. Основними критеріями для оцінювання повинні стати: якість виховного процесу, облік індивідуальних особливостей, мотивація і формування в учнів необхідних навичок (наприклад, пошуку та аналізу інформації).
  3. Педагогічний кейс стане додатковим способом перевірки психологічних і комунікативних компетенцій. Вчителю знадобиться скласти план дій на основі вигаданої ситуації, яка може торкнутися його професійної діяльності. Наприклад, соціалізації дітей з неблагополучних сімей та їх спілкуванню з дітьми класу, актуальних сьогодні питань цькування серед підлітків та ін.

На замітку! Виконання всіх блоків має зайняти не менше 4 годин, але завдання будуть виконуватися в різні дні.

Аттетстація педагога

Крім ЕФОМов, атестаційний «портрет» педагогічного працівника повинні доповнити ще 3 елементи, за які буде відповідальна шкільна адміністрація:

  • довідка працедавця;
  • аналіз навчальних результатів учнів;
  • відгуки випускників.

Максимальний результат в балах за всіма критеріями — 100 балів, 60 або менше з яких забезпечить виконання ЕФОМ. Крім них, показники успішності учнів забезпечать до 25 балів, відгуки керівництва — до 10 балів, і думки колишніх учнів — не більше 5. За якими принципами буде розраховуватися відповідність балів відгуками і результатами роботи залишається невідомим.

Процедури атестації з 2020 року

Для випускників ВНЗ перед влаштуванням на роботу до навчального закладу буде проводитися так званий «вхідний» іспит. Його процедура ще не затверджена, але імовірно майбутньому фахівцю доведеться перевірити навички за основними напрямками діяльності (профільні знання, методичні і комунікативно-психологічні аспекти роботи). Далі через два роки фахівець має атестація на відповідність посаді «педагог», для якої готуються згадуються вище ЕФОМи.

атестація вчителів

Крім того, з’явиться можливість розвивати свою кар’єру за двома напрямками:

  • по вертикалі: через отримання 1-й або вищої кваліфікаційних категорій;
  • по горизонталі: завдяки веденню нових посад від простого педагога (забезпечує якісне навчання учнів) до старшого (здатного створювати індивідуальні, корекційні програми), а потім провідного вчителя (наставника, який буде координувати роботу своїх колег, дефектологів, психологів).

Нова форма атестації повинна перш за все підказати вчителю, які прогалини в своїй діяльності слід підтягнути і куди рухатися далі. Ті, хто не зможуть пройти процедуру з 2020 року, будуть спрямовані освоювати необхідні знання для подальшого підвищення кваліфікації.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector